Avatar billede Sunshine2003 Nybegynder
12. januar 2012 - 18:50 Der er 11 kommentarer

Hvor pokker blir min plads af?

Hejsa, har fundet dette forum da jeg ikk kan finde noget svar andre steder , så håber i gider hjælpe mig,

Jeg har det sidste stykke tid mistet mere og mere plads på min harddisk (800 gb) , og det er lige meget hvor meget jeg sletter.

Har hentet to programmer som oplyser mig om hvad de forskellige ting fylder på min harddisk , begge programmer kommer frem til at 680 gb er optaget af såkaldte unknow filer ,
har fundet frem via google , at det kan eventuelt kan skyldes man har lagt mange videoer fra sit kamera over på sin harddisk , og slettet dem bagefter , eller har downloadet forskellige store videoer fra nettet , og derefter flyttet eller slette dem , mit problem er så , hvordan får jeg mine 680gb tilbage , helst uden at skulle genindstallere windows 7 om igen ,

Håber i gider hjælpe :S ..
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2012 - 18:55 #1
for at begynde helt fra bunden - du har tømt din papirkurv right?
Avatar billede Sunshine2003 Nybegynder
12. januar 2012 - 19:34 #2
Jeg har tøm papir kurv , sat hak i vis skjulte mapper og filer , kørt ccleaner, diskoprydning , og defrag uden held :(
Avatar billede Sunshine2003 Nybegynder
12. januar 2012 - 19:35 #3
Og scandisk :s
Avatar billede haverslev Novice
12. januar 2012 - 19:39 #4
Der kan være flere årsager, en kan være at pladsen ikke frigives igen af systemgendannelses punkterne. Det er desværre en sygdom som som nogle pc`ere døjer med, normalt vil der kun blive gemt gendannelses punkter 3 mdr. tilbage i tiden.
Men prøv at deaktivere den og derefter aktivere igen:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions

Du kan f.eks også køre med Norton program, hvori der er noget der hedder Norton protected files, altså selvom du har slettet filer eller programmer, så ligger de i en Norton papirkurv - kan være en "underpapirkurv2 til din normale papirkurv.

Du kan evt. også have et sikkerheds back-up program, der kører akkumulet back up. Et sådan program vil normalvis "erstatte" den sidste back-up med en ny overskrevet version, men også her kan der ske fejl og der lægges flere back-up end de 3 der er normalt for den slags programmer. Men i dette back-up tilfælde, vil du selv have installeret disse back-ups.
13. januar 2012 - 07:03 #5
Velkommen til E. ...

CCleaner - værktøjer - Systemgendannelsespunkter - Fjern ...
Avatar billede Sunshine2003 Nybegynder
13. januar 2012 - 16:26 #6
Tak det hjalp at slette Systemgendannelsespunkter ;)
Avatar billede Sunshine2003 Nybegynder
13. januar 2012 - 16:27 #7
mange tak , det hjalp at slette Systemgendannelsespunkter
Avatar billede Sunshine2003 Nybegynder
13. januar 2012 - 16:28 #8
ved ikk lige hvordan man gir de der point?
13. januar 2012 - 18:07 #9
www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

---

PS: Du skal SELV ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
13. januar 2012 - 18:07 #10
Ping...

(Dette er så et [svar]...)
Avatar billede haverslev Novice
13. januar 2012 - 20:04 #11
Øhh, mon ikke jeg ikke et svar værdig for #4, der nævner jeg da vist som dette første :-)