Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 16:11 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter jeg mange fotos på en iPad ?

Jeg har overført en mængde billeder fra min pc til en Ipad

Hvordan sletter jeg nogle af dem igen ???

http://www.livingsmart.dk/topic/3155-slet-mange-billeder-pa-ipad-hvordan/

Jeg kan kun slette dem, der ligger på kamerarullen med ovenforviste metode. Ikke dem jeg selv har overført

Håber meget på hjælp, da jeg ikke har meget forstand på en ipad
Avatar billede pstidsen Novice
21. januar 2012 - 16:33 #1
Tryk på pilen helt oppe i højre hjørne. Tryk på billederne og så slet.

That's it!
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 16:48 #2
Desværre -(

det er det, jeg skriver ikke virker, på andet end de billeder der ligger på kamerarullen.

Ikke på de billeder jeg har overført med Itunes.

det er både album og fotos
Avatar billede pstidsen Novice
21. januar 2012 - 16:50 #3
ligger de ikke i den App der hedder Fotos? Der er ikke noget der hedder Kamerarulle på min fars iPad.
Avatar billede kjeldsted Novice
21. januar 2012 - 16:57 #4
#2: Det virker nu ellers på min... Også de importerede billeder.

#3: Kamerarullen er det fotoalbum inde i Fotos hvor billeder taget med iPad'en ligger.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 17:00 #5
jeg har Fotos, Fotostream, Album og steder.

Kamerarullen er dem, jeg selv har taget den

Du finder den hvis du går i kamera i nederste venstre hjørne

I fotos kan jeg få den røde slet knap frem, men den kan ikke slette billederne

Den er ligesom udtonet.

i album der også er overført kommer sletknappen slet ikke frem. Kun rediger
Avatar billede pstidsen Novice
21. januar 2012 - 17:01 #6
#4: Mærkeligt. På min fars ligger alle billeder i en pærevælling og man kan slette alle vha. ovennævnte.

#0: Der er vel også den mulighed at slette dem i iTunes på computeren?
Avatar billede kjeldsted Novice
21. januar 2012 - 17:13 #7
#6 På min ligger da også i en pærevælling hvis ikke jeg åbner dem som beskrevet i #5, eller hvis jeg åbner listen med Albums og dér åbner kamerarulle. Sådan burde det nu også være på din fars.

Kan du heller ikke slette dem hvis du åbne de enkelte billeder?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 17:19 #8
der er et utal af dobbeltbilleder
hvis jeg tager enkeltbilleder kommer slet knappen ikke frem ved tryk øverst til højre. Heller ikke en papirkurv.

Den slet knap kommer kun frem i fotos og der virker det som sagt kun i kamerarullen
Avatar billede kjeldsted Novice
21. januar 2012 - 17:22 #9
Hm... Det lyder godt nok mærkeligt... Kan du, som pstiden foreslår, slette dem via iTunes?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 17:23 #10
Den sletter heller intet, hvis jeg prøver med et billede af gangen
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 17:24 #11
Har endnu ikke forsøgt. Den er næsten ny, så jeg syntes da gerne den skulle virke.

Jeg prøver med Itunes
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 17:37 #12
i itunes kan jeg ikke finde billederne enkeltvis. kun et sted, hvor der står fotos, hvor man synkroniserer og antallet er nævnt.
Avatar billede kjeldsted Novice
21. januar 2012 - 18:43 #13
Hm... Jeg bliver desværre nok nødt til at melde fra hér. Aner virkelig ikke hvad der kan være grunden til at du ikke kan fjerne disse billeder.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 18:56 #14
Jeg tager den ind til deres butik og spørger.

Vil bare gerne først vide om  l kunne slette andre end dem der lå i fotos
Kan I få slet knappen frem i fotostream, og album I selv har sat ind med itunes.

Så kan jeg bedre forklare problemet for dem.

Tak for forsøget.
Avatar billede pstidsen Novice
21. januar 2012 - 19:04 #15
Jeg kan slette i både Fotos og kamerarulle.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 19:26 #16
Kan du få slet-knappen frem i et album du selv har importeret du selv har importeret med Ørum, der ikke ligger i fotos eller kamerarulle ?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 19:28 #17
Ørum. Jeg mener itunes
Avatar billede pstidsen Novice
21. januar 2012 - 19:32 #18
Har kun billeder fra iTunes - ikke albums.
Avatar billede buttwipe Juniormester
21. januar 2012 - 20:12 #19
Ifølge Apple er det kun billeder taget med iPad'en og dem der er importeret med et "Camera Connection Kit" der kan slettes direkte fra en iPad. Billeder overført gennem iTunes kan ikke slettes, men fjernes på denne måde:

http://thehowto.wikidot.com/delete-photos-on-ipad
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 21:35 #20
ou tap on the Arrow button in the upper right corner of your screen and ....... became very frustrated - there was no option to delete

Ja jeg var ved at blive helt skør

super godt buttwipe

Det lykkedes at få tilbageført alle de billeder til min pc  vha

http://thehowto.wikidot.com/ (...)

Jeg syntes meget er nået, når jeg har fået slettet mine egne bommerter. :-)

Så må jeg finde ud af at overføre billederne på den rigtige måde en anden gang

Tak for jeres hjælp til allesammmen.

men buttwipe vil du lægge et svar, hvis du ønsker point.
Avatar billede buttwipe Juniormester
21. januar 2012 - 22:32 #21
Tak for tilbuddet, men jeg samler ikke points.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2012 - 09:26 #22
Det gør jeg heller ikke, men da jeg der nu er vist 2 rigtige metoder,  til at slette billeder, syntes jeg spørgsmålet skal stå som besvaret. Hvis en eller anden skulle få samme problem.
Avatar billede pstidsen Novice
22. januar 2012 - 19:50 #23
Opdagede lige noget....

Hvis du går ind i Fotos app'en så har du jo oppe i toppen en mulighed for Album og Fotos. Hvis jeg går ind i Album så kan jeg ikke slette hele Albums. Hvis jeg går ind i albummet Kamerarulle så kan jeg ikke slette billeder, men i overførte albums kan jeg godt slette billeder.

Hvis jeg i stedet vælger Foto i toppen så ligger alle billeder fra alle albums sammen og jeg kan slette så mange jeg vil på samme tid.

Håber det hjalp lidt.
Avatar billede buttwipe Juniormester
22. januar 2012 - 20:15 #24
#23
Men du kan stadig ikke slette dem du har overført til iPad'en vha. iTunes.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2012 - 20:35 #25
the situation when there is no build-in way do delete sync photos from iPad is pretty stupid

Kopieret fra buttwipes link og jeg kan kun være enig med dem her.

Sidste spørgsmål:

Kan jeg ikke bruge et alm. sd-kort eller behøver det være
med et "Camera Connection Kit" Hvis billederne skal kunne slettes.

Jeg går ud afra at et sd-kort er noget jeg selv kan lægge billeder på, som f.eks et usb-stic.
Avatar billede buttwipe Juniormester
22. januar 2012 - 20:49 #26
Et SD kort er den type hukommelses kort de fleste kameraer bruger i dag.

Her er et CCK:
http://kortlink.dk/apple/ae9b

Den ene del er en USB hun som kan kabel forbindes med dit kamera. Jeg tror ikke man kan "snyde" og tilslutte en alm. kortlæser til USB stikket.
Den anden del er en SD kort læser.

De tilsluttes det store stik i bunden på iPad'en ( Der hvor du tilslutter ladekablet)
Avatar billede pstidsen Novice
22. januar 2012 - 22:00 #27
#24: Det ved jeg ikke da iPad'en er arbejdsrelateret og det ene billede der er overført fra iTunes er overført med en Apple konto som IT-afdelingen lavede da de skulle have de nye iPads op og køre.
Avatar billede buttwipe Juniormester
22. januar 2012 - 22:05 #28
#27

Tro mig. Hvis de er overført med iTunes, kan de kun forsvinde med iTunes.

Når man gør som du beskriver i #23 kan man godt vælge dem (flueben), men ikke slette dem.
Avatar billede pstidsen Novice
23. januar 2012 - 15:46 #29
Aaaah... Det SKAL kunne lade sig gøre!
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2012 - 04:53 #30
pstidsen:

Den metode, du skriver om i #23 er det jeg skriver om i #5.

Jeg kan sætte fluebenene ved billederne, men ikke slette dem.
Har  netop overført nye billeder med iTunes, og passet bedre på.

Det er en praktisk umulighed at slette dem enkeltvis , hvis de er overført med iTunes.
Avatar billede pstidsen Novice
04. februar 2012 - 09:56 #31
Det må være en fejl i iOS. Hvis du gider så skriv til Apple.
Avatar billede buttwipe Juniormester
04. februar 2012 - 15:18 #32
#31
Hvorfor skulle det være en fejl?
At nogle brugere synes det er forkert, er vel ikke ensbetydende med at det er en fejl.

Og hvis det var en fejl, havde den været rettet på nuværende tidspunkt.
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 15:32 #33
Det må da være en fejl at man ikke kan slette billeder bare fordi de er overført med iTunes...
Avatar billede buttwipe Juniormester
05. februar 2012 - 17:24 #34
Nej, ikke hvis du tænker på hvordan proceduren er.
I iTunes hedder det "Sync Photos" og hvis du derefter sletter billeder på iPad'en, vil iTunes synkronisere de to mapper næste gang iPad'en bliver forbundet til computeren ogmsåmer du jo lige vidt.
Hvis det skal undgås skal brugerne træffe et eller andet valg for hvordan det skal foregå og det er ikke i tråd med Apple's filosofi.
Hvis man accepterer at iTunes "bestemmer" det hele er det ikke så vanskeligt at forstå.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2012 - 17:48 #35
For at der ikke skal herske tvivl

Jeg købte et Camera connection kit stik.  Og spurgte lidt for sjov, om man kunne slette billeder der var overført med iTunes.

De prøvede i Apple-butikken på flere forskellige iPads at slette billeder overført med iTunes. Det lykkedes ikke.

Så det kan simpelthen ikke lade sig gøre.  Og er ikke en fejl i styresystemet.

Jeg vil i dag anbefale alle, at købe et tablet med android-styresystem. Der er ikke nær så mange begrænsninger, flere gratis og billigere Apps og ikke så meget indkøb af tilbehør, hvis man vil udnytte tablettens muligheder helt.
Avatar billede pstidsen Novice
09. februar 2012 - 18:26 #36
#35: Andriod haler ind på iPad, men Apple er altså stadig den UBESTRIDTE tabletkonge! Der er også flere apps til iPad...
Avatar billede jorn90 Nybegynder
27. august 2012 - 21:38 #37
Der er nu ikke så meget hokus pokus i at slette fotos fra Ipad via Itunes. Prøv at læse her:

http://support.apple.com/kb/HT4236?viewlocale=da_DK

Virker perfekt for mig