Avatar billede k-hinge Nybegynder
23. januar 2012 - 09:14 Der er 1 løsning

Trådløs bridge med flere vlans

Hej med jer.
Jeg har et setup hvor jeg ønsker at udvide mit netværk til et lokale de ikke er forbundet med kabel til netværket. Jeg har tilkoblet en Procurve m111 der skal fungerer som en bro - den fungerer fint.
Mit problem er dog at jeg gerne vil have to vlan igennem bridgen, det forvolder dog en del problemer. Pt. har jeg kun det ene Vlan forbundet.
Min opsætning er pt.  således, og clienterne forbinder sig fint til netværket.
VLAN 50 er mit guestnet, hvor de trådløse clienter forbindet sig.
VLAN 57 er mit management-net.

Procurve Switch 2510B port med vlan 57 untagged -->>
Procurve AP420 #1 ssid med vlan 50 tagged (AP management er vlan 57 tagged) -->>
Procurve M111 forbundet til ovenstående ssid (skal helst være på vlan 57, men er pt. på 50) -->>
Lille switch -->>
Procurve AP420 #2 ssid med vlan 50 (AP management er vlan 50 tagged, skal helst være 57) -->>
Trådløse clienter der forbindet sig til netværket på vlan 50

Problemet er at jeg gerne vil have AP420 #2 og M111 på vlan 57, men de skal stadig kunne bære vlan 50 igennem.
Jeg har forsøgt mig med mange ting. Jeg har bl.a. lavet et ekstra SSID med vlan 57 mellem 1. AP og bridgen. M111 kan sagtens håndterer flerer SSID'er, men umiddelbart ikke med forskellige vlans.
Skal begge vlans følge med hele vejen ud til enden, eller kan det opsættes så det er sat op på det sidste ssid, som clienter forbinder sig til?

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Jeg uddyber gerne hvis i har spørgsmål.

Kim
Avatar billede k-hinge Nybegynder
28. marts 2015 - 12:23 #1
lukker