Avatar billede roskilde1987 Juniormester
16. februar 2012 - 22:00 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Min DNS-server svare ikke.. (Jeg er idiot til computer, så vær tålmodig)

Min computer har de sidste dage været uden internet.

det startede for noget tid siden, med at mit net nogle gange forsvant, men efter at trække netværkskablet ud, og sætte det i, igen, kom nettet tilbage.

Den virker ikke længere, og min computer er uden net. Den fortæller mig at det er min DNS-serveren reagere ikke.

Jeg prøvede at sætte min bærbare til netværkskablet, og den går fint på nettet via kablet.

Jeg bor i en andelsforening, og vi har delt netværk i bygningen.

Hvad skal der gøres for at det virker?
Er elendig til computere, så det hele skal skæres rigtig godt ud i pap hvad der skal laves.

Ian
Avatar billede jensenjs Juniormester
17. februar 2012 - 04:07 #1
Prøv dette.

Tryk på start, nederst til venstre på skærmen.
I søgefeltet nederst, skriver du CMD
Så kommer der et Command vindue frem

Der skriver du
ipconfig /flushdns
Det rydder din DNS cache

Der efter skriver du
ipconfig /registerdns
Det opdaterer dine DHCP rettigheder på DNS serveren

Se om det virker

---------------------------------------------------

Du kan også skrive
ipconfig /release
Det kobler dig af netværket

Der efter skriver du
ipconfig /renew
Det genopretter din forbindelse til netværket
Men de virker ikke altid, fordi der netop kan være problemer med forbindelsen.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
17. februar 2012 - 08:13 #2
Der efter skriver du
ipconfig /registerdns
Det opdaterer dine DHCP rettigheder på DNS serveren

Ved denne del, fortæller den at man skal have administrator rettigheder på computeren. Jeg er admin, og er ikke adgangskodebeskyttet. Har kun en gæstebruger ved siden af.

Forsøgte at kører en Rootkit scanning, den fande 45 rootkit, som den ikke kan fjerne. Kan det være noget af det som ligger og laver problemer?
Avatar billede jensenjs Juniormester
17. februar 2012 - 09:00 #3
hvis du vil kører cmd som administrator
skal du lige som tidligere skrevet, skrive cmd
vente til der kommer et sort/hvis ikon på toppen af søgefeltet
Så klikker du med højre musetast på ikonet og vælger Kør som administrator.

Noget andet:
45 Rootkits
Det lyder voldsomt, hbilket program har du brugt til at skanne med.
Hvor har du det eventuelt fra?
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
17. februar 2012 - 13:07 #4
Nu lykkedes det at kører ipkonfig /registerdns

registrering af DNS-resourceposterne for alle denne computers kort er startet.
Eventuelle fejl raporteres i Logbog om 15 minutter.

Hvor finder jeg denne logbog, og skal jeg poste dem her inde så du kan kigge på det?

Internettet kører stadig ikke efter dette..

Og har scannet med AVG 2012
Det den finder er:

<unknown> kurrup sektion ntoskrnl.exe[page] NtRoollback Transaction+04A8

<unknown> kurrup sektion ntoskrnl.exe[page] NtRoollback Transaction+.......... Mange flere der minder om den, men hvor endelsen er ændret.

<unknown> kurrup sektion ACPI.sys[.text] FltReleasePushLock+0x5
Også denne er her mange gange, men med en anden endelse.

<unknown> kurrup sektion win32.sys[.text] EngBitBlt+.........
forskellige endelser.

Den fortæller at objektet er skjult.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
17. februar 2012 - 13:24 #5
Nu virker vuze, down- og uploader fint, men internettet virker stadig ikke.

Den lever lidt sit eget liv min computer.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
17. februar 2012 - 13:30 #6
fik en ven forbi, som mente han kunne hjælpe, nu hvor der var et hun igennem til nettet. Han ændrede min DNS server adresse til en Open source, og så virkede nettet igen.

men hvor længe, det har jeg ingen ide om.

Nogle ideer til Rootkit problemerne?
Avatar billede jensenjs Juniormester
17. februar 2012 - 14:20 #7
Det lyder mærkeligt med de beskeder.

Men hvis det betyder, at NToskrnl.exe, win32.sys, acpi,sys er ødelagt, så skal der måske en reparation af systemet til, med en reparations disk. Disse filer er "vis det er de oprindelige filer" fundamentale dele af hele windows, og skulle gerne være helt fejlfri.

Du kan kører en skanning af systemet med kommandoen
sfc /SCANNOW
Det gøres ligesom tidligere med cmd i administrator mode
Sæt installations disken i drevet
start cmd (som administrator)
skriv kommandoen sfc /SCANNOW
og lad den kører, så checker den systemfilerne og ser om de er i orden og erstatter dem hvis der er noget galt med dem.

Men da jeg ikke har set disse fejlmeddelelser før, vil det nok være bedre at vente på svar for andre der måske har mødt de meddelelser.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
17. februar 2012 - 23:25 #8
Helt iorden..

Og nu er internetforbindelsen røget igen.

Denne gang:

Der kan ikke komunikeres med enheden eller resourcen (Primær DNS server)
Avatar billede jensenjs Juniormester
18. februar 2012 - 02:47 #9
Jeg er efterhånden ret sikker på at du er blevet ramt af en eller anden malware ting.

Du kan prøve at hente malwarebytes på denne adresse
http://www.bleepingcomputer.com/download/anti-virus/malwarebytes-anti-malware?1
Der står en pris på siden, det skal du ikke tage dig af, tryk på download og installer programmet.
I slutningen af installationen, spørger den om den skal søge efter opdateringer, og om den skal starte bag efter.
Da dit internet forsvinder, skal du fravælge opdateringen, i første omgang. Du skal bare lade programmet starte.
og vælg så at den skal udfører en fuld skanning.

Når du har installeret malwarebytes, du behøver ikke at registrere dig, i programmet.
Den fulde købte version har flere muligheder, blandt andet skanner den også USB enheder, men det er ikke det du skal lige nu.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
18. februar 2012 - 10:51 #10
Så er computeren scannet, men ingen skadelige objekter er fundet.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
19. februar 2012 - 10:58 #11
Nogle der kan komme på banen og give en hjælpende hånd?
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. februar 2012 - 13:43 #12
har du prøvet at skrive hele stien ind til den mappe du ønsker
altså mappen under jannie (12345)
C:\xxx\xxx\xxx ------- jannie\12345
og se om den mappe så åbner med filerne i
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
19. februar 2012 - 23:24 #13
Er ikke sikker på om den tråd var til mig.

Er det mappen med Log oplysningerne som jeg skal forsøge at finde?
Avatar billede jensenjs Juniormester
20. februar 2012 - 03:40 #14
Undskyld, det var ikke til dig.
:)
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
22. februar 2012 - 22:33 #15
Virker stadig ikke. Men en ven kigger på det om n uges tid
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. februar 2012 - 03:22 #16
Held og lykke :)
Avatar billede kinga1234 Nybegynder
26. december 2013 - 12:50 #17
har den samme oplevese min dns server driller mig det er den 2 gang den ikke gider at virke ,  har en Windows 8 så vil i være sød og fortæller mig også hvad man skal gøre for at det virker?
Avatar billede peterlambek Nybegynder
21. juli 2014 - 23:46 #18
Hey
Jeg har haft samme problem med windows7, indtil videre fandt jeg en løsning, eller jeg fandt en hjemmeside der havde et svar der hjalp mig. måske nogen kan bruge det :)

http://www.thewindowsclub.com/fix-dns-server-not-responding-on-windows-7