Avatar billede CESkovgaard Mester
18. februar 2012 - 18:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

outlook.pst er syg. virker men kan ikke kopieres eller eksporteres

Jeg har sat denne til 120, da jeg allerede har brugt 2 dage selv på at prøve at løse problemet.

Jeg bruger Outlook 2010, men havde også problemet før jeg skiftede, men lod det være.
Problem:
Hvis jeg prøver at flytte mails fra den eksisterende pst fil til en ny kopierer den en del af de mails den skal men stopper så med en generel fejlmeddelelse om at der er fejl i filen, topfolderen, rettigheder, eller modtagerfolder. (ikke så sigende når man selv skal gætte).
Selvfølgelig har jeg brugt scanpst.exe så det er ikke det.
Jeg har også forsøgt export/import giver ikke fejl - men kopierer ikke alt.
Info:
Jeg har lokaliseret enkelte af de mails der ikke kan kopieres, og de fejler tilsyneladende ikke noget. De kan læses og videresendes, men noget er der galt.
Hvis jeg prøver at flytte dem enkeltvis får jeg fejlen 'nogle af parametrene er ugyldige'.
Jeg HAR været oppe og få fejl på 2 gb grænsen i hvert fald 2 gange, så det kan måske være en del af problemet.

Mit primære ønske er selvsagt at på alle mails over i den nye fil, men en måde hvor jeg lan flytte alle 'ok' mails over, og efterlade de andre i den gamle fil, så jeg kan se hvad der er værd at bevare er et alternativ.
Jeg har prøvet 'move', men den går i stå, og efterlader både gode og dårlige mails i det oprindelige hiraki.

Hvis nogen der gerne vil hjælpe mangler info er de meget velkomne til at maile privat for yderligere information på ceskovgaard at e-box punkt dk
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2012 - 20:37 #1
Har du prøvet at kopiere indholdet af den gamle Outlook mappe over i den nye? du får så godt nok dobbelte mapper indbakker udbakker osv. men så kan du jo sortere.! det ville også hjælpe hvis du fortalte under hvilket styresystem?
Avatar billede CESkovgaard Mester
18. februar 2012 - 21:01 #2
Hej kok01 med flere.
Undskyld forglemmelsen.
Jeg bruger nu Windows 7, men problemet er ret gammelt, jeg havde det også under XP (sp3) + Outlook 2000, men som jeg skrev 'levede jeg med det', da jeg håbede at det gik over ved skift til Windows 7 + Outlook 2010.
Det du nævner er jo netop hvad jeg gerne vil :-)
Jeg har intet imod at have den gamle liggende som arkiv, men søgemæssigt er det jo ikke så godt.

Hvis jeg blot kan få kopieret hvad kopieres kan er det også en mulig løsning, men da jeg har masser af foldere og underfoldere og underfoldere, vil det tage mange dage at kopiere dem enkeltvis, for at få de 'læsbare' over.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2012 - 21:17 #3
Husk at åbne mappen det er kun indholdet der skal over i den nye!
http://gratisupload.dk/vis_billede/674215/
Avatar billede CESkovgaard Mester
18. februar 2012 - 21:25 #4
Jeg tror ikke jeg er med. Er denne tjeneste bedre til at save end kopi fra Outlook til Outlook?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2012 - 21:40 #5
hvis du ser hvad jeg skriver i #1 får du hele mappen flyttet over så´du har dobbelt af alt
Så kan du jo åbne nogle af filerne som er vigtige og slette resten.
Avatar billede CESkovgaard Mester
18. februar 2012 - 21:53 #6
Ang #1 - det er jo netop det jeg IKKE kan.
Jeg har prøvet begge dele. Både at lave en ny outlook.pst og kopiere alt fra den gamle,
og i et andet forsøg prøvet at lave en ny outlook.pst og importere den gamle.
I begge situationer (+ alt det andet jeg har prøvet), får jeg kun en ret lille delmængde af mine oprindelige mails overført.
Det er netop derfor jeg har sat problemet som 2xsvær :-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
18. februar 2012 - 22:54 #7
Du skal reparere din fil.
Microsoft har smidt et værktøj med til at reparere PST-filer, men tag lige backup af filen for en sikkerheds skyld.

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/scanne-og-reparere-beskadigede-outlook-datafiler-HA010075831.aspx
Avatar billede CESkovgaard Mester
18. februar 2012 - 23:06 #8
Tak Wally1973, men som jeg skrev allerede i første mail har jeg forsøgt det. Det er i øvrigt en kendt sag (http://www.msoutlook.info) at det ikke altid er nok. Der fandt jeg i øvrigt MANGE alternativer som jeg også har prøvet uden succes.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2012 - 23:07 #9
Som jeg har forstået har du prøvet deres værktøj men de har jo lavet flere
http://support.microsoft.com/fixit/
Avatar billede CESkovgaard Mester
18. februar 2012 - 23:41 #10
Jeg beklager pok01, jeg har kikket igennem alt hvad der hed 'nedbrud' og 'pst', men der er ikke mere i support. Det er muligt at jeg kan finde bedre løsninger i 3-parts programmer, men jer er ikke indstillet på at betale penge for 'måske' at få en løsning. Jeg er muligvis villig til at betale et mindre beløb for et program der KAN løse mit problem, men med den jungle der er 'out there' risikerer jeg jo let at købe et program for egne penge der viser sig at være en trojaner eller lignende.

Hvis ingen herinde har en god ide, er der måske nogen der har en ide til et internationalt 'eksperten', som i har erfaring for ikke er et spam/hack/cheat site, hvor jeg kan stille spørgsmålet. (jeg kan godt engelsk, men efter ikke at have fundet et godt svar via Google prøvede jeg i første omgang indenfor Danmark, hvor der i det mindste er noget styr på snydere).
Avatar billede CESkovgaard Mester
04. juli 2015 - 14:07 #11
Fandt nogle betalingsprogrammer der (måske) kunne løse problemet.