Avatar billede backsideofthemoon Juniormester
23. februar 2012 - 16:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CPU temp. - socket/bundkort noget at sige?

Hej,

Jeg har tidligere kørt Intel core i3 på Asus p8z68-v bundkort socket 1155 med en idle temp på 26-30c.

Nu køre jeg på samme bundkort Intel core i5 2500k 3,3 med ny køler Coolermaster v8 med idle temp 35-39c. (belast 100% max 56c) Og overclock køre pt automatisk op til ~3,7Ghz

Hvad er den normale temp. for intel i5 og evt. realistiske bedre temp?

Har hørt fra en anden at han holder en idle temp på 15c med stockkøler - Kan det være realistisk med et andet socket på meget dyrere bundkort?
Jeg har læst et sted at CPU temp aldrig kan gå under stuetemp.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2012 - 17:21 #1
CPU temperaturten kan, med alm. køler, aldrig komme under stuetemperatur. Det er logisk.

Den temp du kører med nu er helt ok!
Avatar billede ggxdg Nybegynder
23. februar 2012 - 18:35 #2
Hvis du vil under omgivelses temp på din CPU skal du enten ud i noget peltier-køling, eller noget kompressor-kølingm som stigers siger, ser temperaturene helt normale ud.
Avatar billede backsideofthemoon Juniormester
24. februar 2012 - 19:04 #3
Tak for bekræftigelsen og info - nu skal jeg ha smidt noget ny luftgennemstrøm i. Skriv et svar en af jer så sender jeg lige nogle points
Avatar billede ggxdg Nybegynder
26. februar 2012 - 21:38 #4
Gi' dem til John, han var først og jeg har ikke tilføjet noget.

Hvis han ikke vil have point, så bare tag dem selv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2012 - 21:56 #5
Bare behold dem ved at acceptere eget svar :)
Avatar billede backsideofthemoon Juniormester
26. september 2014 - 15:38 #6
_
Avatar billede backsideofthemoon Juniormester
28. september 2014 - 15:02 #7
_