Avatar billede a_s0meone Nybegynder
29. februar 2012 - 16:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

NemID firefox 10

Jeg har lige fået geninstalleret min computer, da den var ved at trænge til det.
Den er med windows 7 64 bit.
Jeg har så, som altid, installeret firefox, med Adblock + F6 addon.
Men, kan ikke komme på netbank, jeg kan sagtens se video på youtube, hvilket også bruger java.
Jeg kan sagtens komme på netbank via. iexplore, men vil helst hvis det var muligt at få firefox til at virke med nemid også, da jeg ikke gider bruge 2 browsere.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette irriterende problem.
Avatar billede zoso Novice
29. februar 2012 - 17:00 #1
Har du husket at tillade din netbanks sikkerhedsforstaltninger fra din net bank?
Tjek for en sikkerheds skyld dine instillinger i tilføjelsesprogrammer i Firefox, når du befinder dig på din netbank login site.
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
29. februar 2012 - 19:46 #2
Der kommer ikke engang den boks der normalt kommer første gang, med at siden skal have tilladelse til at køre javascriptet
Avatar billede zoso Novice
29. februar 2012 - 22:49 #3
#2 Din bank har måske problemer med netop Firefox - hvis alt andet Java virker, er det vel egentligt underligt at netop kun din netbank nægter at fungere.
Prøv at ringe til din bank og hør dem ad. I mellemtiden kan du jo, som du selv nævner det, bruge IE, hvilken fungerer fint med din netbank.
Avatar billede madser22 Novice
01. marts 2012 - 00:03 #4
Arbejder selv i netbank support hos en bank. Hvis du ikke kan se logon boksen i firefox, så prøv at gøre følgende:

1: åbn javakontrolpanel->fanebladet general->settings->delete files->ok

2:  åbn javakontrolpanel->fanebladet security-> slet alle certificater der har med danid og din bank at gøre.

3: åbn javakontrolpanel->fanebladet genereal->tryk på + ud for java plugin, og fjern fluebenet i "enable the next generation"

Genstart firefox.

Det virker ikek mange tilfælde. Skriv lige tilbage hvis det ikke har løst det.
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
01. marts 2012 - 16:47 #5
3: åbn javakontrolpanel->fanebladet genereal->tryk på + ud for java plugin, og fjern fluebenet i "enable the next generation"

Denne del kan jeg ikke finde i mit java kontrolpanel.

I general har jeg kun mulighed for "About" "Network Settings" "Settings" og "View"

men med punkt 1+2 skete der ingen forandring.
Avatar billede madser22 Novice
01. marts 2012 - 17:36 #6
hm, så har du enten en java der ikke duer ordentligt, eller en for gammel version. Prøv lige at gå ind på:

javatester.org

Så lige skriv hvilken version du får drem her i den store blå firkant
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
01. marts 2012 - 20:11 #7
Den siger "Browser has java disabled"
men har installeret, afinstalleret, og installeret java igen og igen fra java.com + firefox addon installer og det virker fint i iexplore, det vil bare ikke virke i firefox ordentligt åbenbart.
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
01. marts 2012 - 20:23 #8
Fik det til at virke, endeligt.
Afinstallerede igen, og installerede i omvendt rækkefølge.
Installerede java 6 update 31 fra offline installer, og derefter firefox addon updater installerede java 6 update 29, og så virkede det igen.
Avatar billede madser22 Novice
01. marts 2012 - 20:53 #9
selv tak for hjælpen....

Du får så et problem meget snart igen, hvis du laver en offline installation med update 29. Du skulle have ordnet det på en anden måde, for at undgå at få problemer med updaten. Det du har gjort er en midlertidig løsning som virker et par uger.