Avatar billede para7 Nybegynder
17. marts 2012 - 19:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

epson b42wd genkender ikke patroner

Er der nogen der har ideer til hvorfor min printer epson b42wd ikke genkender patroner mere. Jeg købte printeren for nyligt, den er god og hurtig, og da den originale sorte rendte ud, satte jeg en ny kompatibel sort i. En patron fra trykspar.dk, som jeg har kørt uden problemer på den billige Epson S200. Har også købt et refill sæt og prøvet at resette patronen, men det hjælper ikke.
Beskeden er: Blækpatronerne er ukendte, de, der ikke er tomme vises ikke med blækstand, de er grå, den sorte har et rødt kryds, og selvom jeg sætter den brugte sorte originale i igen, er det samme meddelelse jeg får.
Avatar billede para7 Nybegynder
19. marts 2012 - 09:01 #1
Nogen bud?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. marts 2012 - 10:53 #2
Sandsynligvis sidder der en ny type "kopibeskyttelse" i de ny patroner, hvorfor du ikke kan bruge en gammel chipresetter.

Har du prøvet at købe en ny original patron? - ellers må du jo kontakte "trykspar.dk" og høre dem for råd med deres produkter (sælger de en kompatibel patron, skal den jo også virke...)
Avatar billede para7 Nybegynder
19. marts 2012 - 14:39 #3
Jar har kontakt til trykspar suppporten, men deres forslag med at tage patroner ud slukke for strøm i 15 min. osv, virker ikke. Har prøvet at overflytte alle fire der virker i min gamle Epson S200, men den nye printer vil åbenbart ikke kendes ved de uoriginale. Synes originale patroner er frygtelig dyre. Har en ny chipresetter. Har prøvet at resette den tomme originale patron, men der sker ikke noget. Må vel ofre 119 kr. i elgiganten på en original sort og så sælge printeren, hvis der ikke kan bruges uoriginale i den model.
Avatar billede para7 Nybegynder
19. marts 2012 - 15:04 #4
Har nu prøvet at sætte original T1291 i, der løb tør. (Faktisk kom jeg til at sætte en tom T1281 i) Monitoren viste så at alle patroner var originale, men at den sorte var tom. Jeg resatte den sorte, men så skriver den at alle er ukendte nu. Altså betyder det at chip resetteren V3 fra trykspar.dk ikke virker til originale patroner. Og eneste mulighed er måske at køre med originale patroner?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. marts 2012 - 15:13 #5
Det kunne godt lyde sådan, ja. Men det er nu meget normalt, at der går 1-2 år, før der kommer en chipresetter der virker på helt ny printere (patroner). Og det er dine så nok.

Jeg ville dermed tage kontakt til trykspar, og høre deres mening, og evt. tage noget af det retur, der ikke virker.
Avatar billede para7 Nybegynder
19. marts 2012 - 17:53 #6
Hej igen Ole
Købte en original sort patron og satte den i. Den kører. Jeg skal bare købe den rigtige uoriginale til min nye printer som ikke kan køre med den gamles patroner. Kan bare ikke se hvorfor chipresetteren ikke virker, den skrives at passe til begge mine printeres patroner. Så skulle jeg tro at der ikke var kommet nogle nyere chips i nyere printere siden, men det kan da godt være du har ret. Får nok svar i morgen fra trykspar.dk.
Avatar billede para7 Nybegynder
02. april 2012 - 10:34 #7
Det har vist sig at jeg bare skulle vælge de rigtige patroner. Troede dem med ræven også kunne køre i min nye printer, men den skal have de lidt mere avancerede patroner. Har også købt refill sæt hos printerrefill.dk, og det virker perfekt nok.
Tak for tips til Ole.