Avatar billede mbs- Nybegynder
24. marts 2012 - 17:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ændre skriftype på Facebook Like Box

Hej.

Jeg har i lang tid prøvet og ændre det grimme blå i Facebook Like Box, for evt. at få en hel standard sort farve. Det ser bare ikke ud til at kan lade sig gøre.

Har prøvet på google og søge efter "Facebook Like Box Customize" og "Facebook Like Box font color" har da også fået en masse resultater, og jeg kan se at det hvertfald har været muligt.

Jeg fandt den nyeste artikel om emnet http://www.mybloggertricks.com/2011/06/customize-facebook-like-box-with-css.html og har prøvet nøjagtig at gøre hvad der bliver skrevet.

Har også prøvet en 3-4 andre men uden held.

http://mbstech.dk/test/fb/fb3.html

I følge http://www.labnol.org/internet/facebook-like-css/20755/ er det vidst ikke muligt mere. Men så fandt jeg på http://stackoverflow.com/questions/2715930/facebook-like-button-change-font-color at det er muligt med JavaScript? Synes bare ikke jeg har fået held med det.

Håber på der er en venlig sjæl der lige ved hvad jeg skal gøre, eller har et link jeg kan følge.

På forhand tak
Avatar billede mbs- Nybegynder
24. marts 2012 - 17:14 #1
Jeg glemte helt at skrive at jeg også har prøvet dette link http://www.daddydesign.com/wordpress/how-to-customize-your-facebook-fan-box/ og det virkede heller ikke. Men der kan man se at farven på skrifttypen er ændret.
Avatar billede pstidsen Novice
24. marts 2012 - 19:34 #2
Der er forskellige former for likeboxe så skriv lige hvilken du bruger.
Avatar billede mbs- Nybegynder
25. marts 2012 - 13:58 #3
Altså jeg har jo faktisk prøvet lidt af hvert, så det skal jo bare være en der virker :) Men jeg går normalt bare ind på dev.facebook.com også vælger jeg Core Concepts › Social Plugins › Like Box - den kunne jeg godt tænke mig med "stream"
Avatar billede mbs- Nybegynder
25. marts 2012 - 15:03 #4
hov, fik ikke skrevet færdig...

..den kunne jeg godt tænke mig med "stream" og jeg vil gerne ha jeg kan vælge en anden skrifttype en den blå. Måske også lidt andet hvis det er muligt, men jeg synes ikke det virker med de guider der er på nettet.
Avatar billede pstidsen Novice
26. marts 2012 - 12:28 #5
Avatar billede mbs- Nybegynder
26. marts 2012 - 15:04 #6
Lige præcis den der har jeg prøvet, men den vil heller ikke. Det ville næsten være sådan jeg gerne vil ha det til at se ud.

Jeg kan lige prøve og gøre det igen i aften, så kan du se hvad der sker. Mindes at den kom med en eller anden fejl melding, og den kunne jeg godt få væk, men det var stadigvæk det kedelig blå design...
Avatar billede pstidsen Novice
26. marts 2012 - 17:14 #7
når du linker til css så husk stylesheet.ccs?1
Avatar billede mbs- Nybegynder
27. marts 2012 - 10:21 #8
Jeg har prøvet nu og følge den guide 3-4 gange, men den vil bare ikke ændre noget ved skrifttypen og farven. Vil os gerne ha det top "Facebook" header væk, ligesom på Daddydesign. Har prøvet og lave to eksempler.

http://mbstech.dk/fb3.html
http://mbstech.dk/fb2.html

stylesheet http://mbstech.dk/fb3.css
Avatar billede pstidsen Novice
27. marts 2012 - 12:52 #9
i fb:fan tagget skal du lave en attribut der hedder css="stylesheet.css?1". I link rel="stylesheet" tagget skal css attributten ikke have ?1.
Avatar billede mbs- Nybegynder
27. marts 2012 - 13:43 #10
http://pastebin.com/4vjcr5J7

Det har jeg allerede. Den hedder så fb3.css men det gør vel ikke den store forskel. Har også kun ?1 i fb:fan
Avatar billede pstidsen Novice
27. marts 2012 - 18:18 #11
mærkeligt.. Det burde virke!
Avatar billede mbs- Nybegynder
28. marts 2012 - 11:13 #12
Er der andre der har en idé til hvorfor det ikke virker, eller evt. kan hjælpe mig lidt? Er meget på barbund :(
Avatar billede mbs- Nybegynder
28. marts 2012 - 11:22 #13
i twitter har jeg fundet et php script jeg kan redigere i - det er meget nemmere!
Avatar billede mbs- Nybegynder
03. maj 2012 - 11:05 #14
Har tidligere skrevet til dem der driver siden, at jeg gerne vil ha fjernet mine svar som jeg har hængende ude. Har ikke fået svar, og vil nu ha dem væk.

- Det er sikkert den forkerte løsning, men jeg er træt af at folk kan se at jeg har point ude. Har oplevet at hvis jeg opretter en ny tråd, får jeg en besked ala "Ehrm, hvad med alle de andre spørgsmål du har" eller "Du har point ude"

Synes det er et problem at man ikke bare kan nulstille det?
Avatar billede pstidsen Novice
03. maj 2012 - 12:00 #15
#14: Du har vist ikke forstået pointsystemet :) Du skal ikke selv tage points, men give dem til den (dem) der har løst problemet.
Avatar billede mbs- Nybegynder
03. maj 2012 - 16:49 #16
Som jeg skrev, så har jeg for lang tid siden skrevet til dem der driver siden. De har ikke svaret, og jeg var træt af at folk kommenterede det.

Er godt klar over jeg ikke selv skal tage point, men for det første var der ikke nogle svar jeg ku bruge til noget i denne tråd, desuden så havde jeg mange point ude, og dem vil jeg gerne ha væk.
Avatar billede pstidsen Novice
03. maj 2012 - 19:02 #17
Som jeg skrev, så har jeg for lang tid siden skrevet til dem der driver siden. De har ikke svaret, og jeg var træt af at folk kommenterede det.
Det er sådan set ikke deres problem at du har point ude. Desuden svarer dem der driver sien sjældent/aldrig =)

Er godt klar over jeg ikke selv skal tage point, men for det første var der ikke nogle svar jeg ku bruge til noget i denne tråd, desuden så havde jeg mange point ude, og dem vil jeg gerne ha væk.
Når der ikke er et Svar skal du bede folk om at lægge et. Det er god skik her på Eksperten.dk at man venter med at lægge et Svar til man bliver bedt om det.

Du kan læse mere her: www.eksperten.dk/faq :)
Avatar billede mbs- Nybegynder
03. maj 2012 - 20:09 #18
Det kan jeg selvfølgelig godt se. Det skal jeg nok gøre fremover.

Har nok været min fejl, men jeg blev simpelthen træt af at de var der.