Avatar billede Bugs00 Nybegynder
26. marts 2012 - 19:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Streame film fra NAS på Ipad

Hejsa

Jeg har gennem de sidste år haft en god skik med at få lagt alle mine DVD-film ned på min NAS (Synology 209). De ligger enten som ISO-filer eller som AVI-filer.

Disse kan jeg passende tilgå fra alle husets computere og se enten ved at mounte disc'en med Daemon eller blot afspille filerne med BS-player / VLC.

Nu har husstanden fået sig en Ipad 3, og jeg vil selvfølgelig gerne kunne gøre det samme her.

Jeg har gennemtrævlet en masse sider (inkl. denne) for en guide til hvordan dette kan lade sig gøre. Desværre uden held.

Er der nogen der kan give sådan en ipad-newbie en guidning i den rigtige retning for dette. (jeg har fået installeret DS-file og kan se filerne fra Ipad. Jeg kan blot ikke afspille.

Udstyret er:
Synology DS209 (DSM 4.0)
NAS er kablet til router som forbinder husets enheder trådløst med N-netværk.
Ipad er den nye (Ipad3).

På forhånd tak
Avatar billede chalde Seniormester
26. marts 2012 - 20:15 #1
Hvis du skal streame gennem ds-file (og din ipad understøtter formatet der ønskes afspillet), skal det ske over http og ikke https.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. marts 2012 - 20:38 #2
Søgte på google og en skriver at han bruger Buzz player over SMB og UPNP, dog skriver nogle at SMB ikke er i ipad, men blot et forslag, du kan læse mere her:

http://www.ipadforums.net/ipad-general-discussions/9961-stream-directly-nas.html

http://www.wired.com/gadgetlab/2010/10/how-to-stream-video-to-ipad-from-network-drive-without-a-computer/

Håber en af følgende kan gavne dig :)
Avatar billede Bugs00 Nybegynder
28. marts 2012 - 22:24 #3
Buzz player understøtter faktisk de fleste formater. Det kniber lidt med .mkv der hakker lidt. Mon ikke det er iPad der er for svag til at afspille ting i høj opløsning.....

Mangler dog understøttelse af DVD-afspilning over wifi, men stiller mig tilfreds i øjeblikket med at kunne afspille avi.

Tak for buddet.
Avatar billede Bugs00 Nybegynder
28. marts 2012 - 22:28 #4
Skriv bare svar Blueeyez
Avatar billede Blueeyez Mester
28. marts 2012 - 22:35 #5
#3-4

Glad for at høre at det fungerer nogenlunde :)