Avatar billede molehonter Mester
30. marts 2012 - 12:52 Der er 1 løsning

Hente en værdi fra en Celle

Jeg har en projekt i Access som har linket nogle Excel filer, for at sikkere værdien i Excel arket, er der lavet en validerings ark der fortæller brugen af Excel at der er fejl eller mangler i de data der er lagt ind i Excel.

For at undgå Access skal få problemer med datagundlaget i Excel, vil jeg have Access til at kigge i validerings arket og stoppe afvikling en rapport.

Fejl type    Antal
#DIV/0!    0
#N/A    0    Ikke oprettet i MATRIX eller forkert status.
#NAME?    0
#NULL!    0
#NUM!    0
#REF!    0
#VALUE!    0    Forkert sorterings algorime
Fejlsum    0

Problem
En løsning kunne være at navngive dette blok og linke den som tabel, er der nogle mere smarte måder at få Access til at kigge i bestemte celler i en Excel ark.
Avatar billede molehonter Mester
01. august 2012 - 08:28 #1
Jeg lukker spørgsmålet