21. april 2012 - 01:10 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

"... fejl under konfiguration af Servicepakken - Gendanner . . . ."

Bærbar
WIN7 Pro DK
2Gb RAM
HD 80Gb (20Gb + 60Gb partioneret)

Mangler kun at få SP1 instaleret, men fejlede pga. pladsmangel - der skal være >8Gb frit for at det går godt har jeg "Googlet" ... havde kun ~3 Gb frit ud af 20Gb til Systempartionen...

Oprydning med CCleaner
Swapfil => Ingen
Systemgendannelse => Slået fra
Sikkerhedsprogram (MSE) => Slået fra

Dette gav så 8.2 Gb frit!
Så burde den kunne komme 'på' ...

Downloaded SP1 pakken manuelt - og liggende på den anden partion..
HøjreMusseTast - "Kør som Administrator"

Efter et par timers PC tid, med passende automatiske genstarter undervejs ender det med med:

[Der opstod fejl under konfiguration af servicepakken - Gendanner ændringer. - Sluk ikke for computeren]

... og der har den så stået i >5 timer og ikke kommet videre ?

Sluk helt - Fejlsikker tilstand kan den dog godt.

Alle andre opstartskombination viser samme besked ...

---

*** Hvordan kommer jeg videre herfra ??? ***
Avatar billede kimtheman Novice
21. april 2012 - 01:40 #1
Win Pro cd og geninstallation.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2012 - 06:37 #2
Jeg tror jeg havde kigget disken efter for fejl først (chkdsk),og evt kontrol af systemfiler (sfc /scannow) og så kørt installation af sp1 igen.
21. april 2012 - 09:58 #3
Ref #2 - det ER gennemført ... uden fejl...

Efter >5 timer blev den færdig og kom med beskeden:

[Fejl! ERROR_INSTALL_FAILURE(0x80070643]

Det procedurer man så kan køre derfra (Google) er tidligere gennemført - samme reslutat...

---

Ref #1 - det er også plan B ...

---
21. april 2012 - 10:05 #4
... Nu har jeg "Skjult" SP1 instalation under WindowsUpdate ... foreløbig...

Men CPU forbrug står mellem 70-100% ?
Ingen HD aktivitet ...
Memory ~800Mb

Hmmm...
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2012 - 13:10 #5
5 timer? Hvis der ikke sker noget i 5 min. er der noget galt. Hvis problemet udelukkende er pladsmangel, må løsningen vel være, midlertidig at flytte data ud på f.eks. en USB stick.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2012 - 13:14 #6
Ps. Eller at give de 20GB mere plads taget fra de 60GB. Det vil måske nok være en god ide, når den plads windows kører på er så snæver?
21. april 2012 - 13:35 #7
... Jeg har givet lidt mere plads ... samme problem ...  :-(
21. april 2012 - 13:36 #8
... er delvist igang med "Plan B" ...
22. april 2012 - 11:24 #9
.... foreløbig stadig den oprindelige instalation:

Tager >3 min at logge ind og nogenlunde falde til ro.

Men CPU forbrug står mellem 70-100% ?
Ingen HD aktivitet ...
Memory ~800Mb

Men efter ~½ time falder den til ro og er nogenlunde til at arbejde med ...
22. april 2012 - 11:36 #10
Har - som forsøg - en anden PC af næsten samme slags ... samme WIN7 Pro DK / MSE / Office instalation - den faldet til 'ro' i CPU-brug efter ~4 min ...

Og er meget hurtigere at arbejde med ...
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 14:06 #11
Måske skal antivirus og firewall slås fra? Men det har du vel prøvet?
22. april 2012 - 20:48 #12
... er afprøvet ...
23. april 2012 - 21:52 #13
... Jeg har nu opdateret driversoftwaren med "SlimDrivers" ... bare for en go' ordens skyld... Ingen brok i Enhedshåndteringen...

Fuld optimering mht. opstarts elementer, Indexering, Search, ... Defragmentering... CCleaner...

Men CPU mæssigt falder den bedst til 'ro' efter >15 min ...
ifølge "Windows Jobliste / Ydeevne" ... Uden HD arbejde og/eller Memory arbejde (~800Mb) imens ...

Kan vist ikke få det bedre ...

---
24. april 2012 - 18:39 #14
Troede lige jeg kunne et trix: Brug [Dvale] funktionen ... Altså når den efter >15 min er faldet til ro ... dvale ... men men men når den hurtigt vågner op igen er CPU-Brug igen på 100% i >15 min ...

Hmmm...
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2012 - 19:03 #15
Har maskinen de minimum 1 gigahertz prcessor som kræves? Hvis ja er det måske værd at prøve med en XP for at finde ud af, hvor fejlen ligger? Kører XP som den skal, må fejlen jo ligge i win7 installationen.
24. april 2012 - 19:44 #16
1) Ja ...

2) XP også liiiiidt tung ... men 'tænker' sig ikke om på nær samme måde ...
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2012 - 19:55 #17
Måske ligger der nogle data på disken, som får det til at kokse?
Du har ryddet op med CCleaner, men lavede du også en Disk wipe?
24. april 2012 - 20:18 #18
Ref #17: Ja Ja ...

Bemærk at der ikke er HD aktivitet når den 'tænker' ...
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2012 - 20:23 #19
Så er jeg nok løbet tør for nyttesløse forslag:)
24. april 2012 - 21:51 #20
Samme her - 'dyret' er afleveret tilbage ...
24. april 2012 - 21:52 #21
Implicerede parter - læg [svar] ...
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2012 - 22:36 #22
Ellers Tak:)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2012 - 00:04 #23
svar