Avatar billede pstidsen Novice
23. april 2012 - 18:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Usb til jack?

Jeg har købt et USB headset, men jeg vil gerne kunne bruge det i min mobil som har 3,5 mm jack indgang. Kan det lade sig gøre og hvilken adapter skal man bruge?
Avatar billede sand321 Nybegynder
23. april 2012 - 19:01 #1
Nej, det kan desværre ikke lade sig gøre, da der sandsynligvis er indbygget ADC og DAC i headsettet.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. april 2012 - 19:03 #3
Hov sorry glemte helt du have usb han.. så ved ikke..
Avatar billede pstidsen Novice
23. april 2012 - 19:06 #4
#1: Pas. Det ved jeg ikke.

#2&3: Helt i orden =)
Avatar billede sand321 Nybegynder
23. april 2012 - 19:08 #5
Overførsel via USB foregår digitalt modsat signalet fra dit 3,5 mm jack (som er analogt)

Derfor er det ikke muligt!
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2012 - 19:09 #6
udover stik fra #2, så skal du have et usb hun/hun så stik fra headset kan gå i dette, og derfra til #2 kablet.
http://www.av-cables.dk/div_kabler_bokse_stik/av_adapter/adapter/usb_adaptere/usb_20_adapter_a_hun_a_hun_989_da.html
men så vil headset også slutte med en minijack.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2012 - 19:13 #7
obs: "Med den medfølgende software" det kan godt være, at det virker på en pc via minijack ind - men hvis software ikke kan køres på telefon, så dur det ikke.

Det vil være lettere med et andet headset (fx med indbygget mic, så du kan tage et opkald mens du lytter musik)
Avatar billede pstidsen Novice
23. april 2012 - 19:16 #8
Smid nogle svar! Det er en gammel Nokia telefon så der kan ikke køres noget software på den. Det er nok nemmere og ligeså billigt at købe en andet lille headset.
Avatar billede pstidsen Novice
28. april 2012 - 12:19 #9
Hvis der ikke kommer Svar henover weekenden, så lukker jeg selv.
Avatar billede sand321 Nybegynder
28. april 2012 - 19:38 #10
Overførsel via USB foregår digitalt modsat signalet fra dit 3,5 mm jack (som er analogt)

Hvis det skal kunne lade sig gøre skal du bruge en DAC (digital to analog konverter for at få mikrofon signalet konverteret og en ADC (analog to digital converter) for at få lyden fra tlf konverteret.

Denne chip vil så skulle have et minijack i den ene ende og et usb hun i den anden ende.

Selvom man evt kunne købe ovenstående vil det aldrig kunne betale sig rent økonomisk.

Den eneste smarte løsning er hvis du kan pille ledningen fra headsettet af inden den når ADC/DAC'en som gør enheden kombatibel med USB interfacet. Hvis man ikke kan det, så er det no go.

Har læst til elektro ingeniør i halvandet år, så vil mene jeg ved hvad jeg skriver om. Håber det var svar nok!

Mvh