Avatar billede kviller Novice
08. maj 2012 - 10:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Router med domain check

Jeg ville høre om der er nogen der ved om der findes en lidt advanceret router.

Problematikken er at jeg kun har en ekstern IP adresse og har ikke mulighed for at få flere. Jeg har dog 3 websites, som nu er blevet så store at de trænger til hver sin server.

Derfor ville jeg høre om der er nogen der kender til en router der kan lave en forward til interne ip ud fra brugerens http adresse.

Så feks.

www.side1.dk -> 192.168.0.20
www.side2.dk -> 192.168.0.22

Jeg ville meget gerne søge på nettet, men jeg ved ikke hvad den slags hedder, så håber på hjælp her. Gerne med et navn på en router der kan dette (hvis de da findes)
Avatar billede sand321 Nybegynder
08. maj 2012 - 11:14 #1
Det hedder name based virtual hosts. Kender ikke til en router der kan det, men du kan sætte en proxy server op, der kan gøre det (evt. som en virtuel maskine på en af serverne)

Se her: http://lucjuggery.com/blog/?p=167
Avatar billede kviller Novice
04. august 2014 - 20:34 #2
Lukker