Avatar billede gurlig Nybegynder
11. maj 2012 - 08:26 Der er 18 kommentarer

pgo comet 30 knalert

min pgo starter fint hver gang men køre kun 100m. og gå ud køre konstant i tomgang har renset luft filter hvad kan det være
Avatar billede majbom Novice
11. maj 2012 - 08:29 #1
kan du starte den med det samme efter den går ud, og derefter køre lidt igen?

det kunne godt være et problem med benzintilførslen, evt. et snasket filter eller skidt i karburatoren.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2012 - 08:39 #2
kender ikke navnet på den men bag svinghjul helt inde bag ved sidder en dims der bestemmer hvornår og hvad tid motoren skal tænde/antænde benzinen

den kan være rustet sammen og ikke virke ordentligt

så kører den underligt

den skal skiftes

men er der ikke knikser i din så er det ikke det
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 08:40 #3
Jeg er enig i at det er tilføslen til kaburator der er tæt.
Der kan på kaburator, der hvor slange sidder, sidde en banjo skrue hvor der er et filter i.
Inde i selve kaburator har du ikke problemer, da den kan køre 100 m
. Der kan også være et filter direke i tanken på studsen.
Prøv at tage slangen af under en bøtte og se om det løber "frit" fra denne.
Avatar billede gurlig Nybegynder
11. maj 2012 - 08:48 #4
undskyld hvad er en banjo skrue har renset filter
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2012 - 09:04 #6
ere der knikser i den pgo
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2012 - 09:08 #7
har du set link 2

det kan det godt være

men ved ikke havd den hedder

den bestemmer hvornår den skal tænde

kender ikke navnet på den
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 09:08 #8
Når du siger "knikser" mener du så platin?
Det er nemlig det udtryk jeg har hørt om platiner til tændings systemet.
Troede det var en gammel ting her i den elektroniske verden.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2012 - 09:41 #9
ville være dejligt hvis spørgere svarede når man skrev

har du haft dit svinghjul af og se om det er tilfældet

har lige været ude for den fejl
den satte ud efter ca. 100 meter og kørte ligesom den ikke fik benzin nok eller en eller anden lukkede for tilførslen og åbnede igen
alt blev prøvet - ny karburator - udstødning

fejlen sad bag svinghjulet hvor denne fætter sidder der bestemmer hvornår den skal antænde benzinen

er du der spørger
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 10:15 #10
Vi er enige treamenice med at "knikser" (platin) er kontakten der formidler når tændrøret skal tænde.
Men da den kan køre normalt i ca 100 meter så kan jeg ikke forestille mig at tændingen skulle være problemet. Det lyder mere som om den ikke får benzin.
Avatar billede gurlig Nybegynder
11. maj 2012 - 10:26 #11
tak jeg gå ud og prøver
Avatar billede majbom Novice
11. maj 2012 - 20:23 #12
det hedder nok ikke platiner på en maskine med elektronisk tænding, men nok nærmere en stator, hvis det er det elektronik der sidder bag svinghjulet.

jeg har aldrig haft en scooter der har haft problemer med denne, så jeg ved ikke hvordan den vil opføre sig, hvis den er ved at stå af. men det er da helt sikkert muligt at den er træt og måske dør når den bliver varm, eller noget i den stil.

det er dog en lidt dyr ting  at skifte, hvis det bare er et forsøg og man ikke har en bruget, som man ved virker, til at prøve med, liggende.

http://www.kgi.dk/product-8472-3484.php
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 20:41 #13
#12 Nej jeg regnede heller ikke med den havde en gammeldags platin til at styre tændingen, som er en slid del der jævnligt skal skiftes.
Nej vi må da håbe det bare er en klump snavs der blokerer et sted i systemet.
Men hvis den kan køre konstant i tomgang kan det vel heller ikke være dette. Den vil jo blive varm også på tomgang.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2012 - 06:50 #14
har du tjekket om jeg har ret gurlig
så svar lige på den
udeluk den ikke
endnu en gang for dem der ikke tror på det

JEG HAR LIGE VÆRET UDE FOR DET

det havde absolut intet at gøre med benzin eller karburator eller udstødning eller cylinder koks eller hvad folk nu kan få ind i hovedet

http://www.google.dk/imgres?q=scootermotor+pgo&um=1&hl=da&sa=N&biw=1259&bih=939&tbm=isch&tbnid=AvM1cfDrnQVbbM:&imgrefurl=http://www.scooterdynasty.com/150cc4tgy6hp.aspx&docid=FWeFsNciNcNzNM&imgurl=http://www.scooterdynasty.com/productimages/engine_150_short.jpg&w=288&h=288&ei=0uqtT47TLo_BswaVrZXTBg&zoom=1&iact=hc&vpx=852&vpy=195&dur=222&hovh=225&hovw=225&tx=147&ty=182&sig=115143969347637103808&page=1&tbnh=178&tbnw=178&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:3,s:0,i:77

den jeg skriver om sidder her inde og styrer hvornår tændingen skal foregå
hvis den ruster sammen kører den som du har skrevet
starter som lyn og torden men efter ca. 100 meter begynder den ligesom at lukke af for bezin så den kører svingende eller helt går i stå
kort efter kan den states igen
er det svært at forstå
jeg ved bare ikke hvad den hedder
så lad være med at skrive noget andet der ikke har noget med det at gøre

lad spørgeren forholde sig til hvad den enkelte skriver

havde ikke regnet med at det var en diskusion
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2012 - 07:09 #15
det hedder en stator - den kan det sagtens være ok

http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=12401

billedet er bare et tilfældigt

m.v.h
Avatar billede majbom Novice
13. maj 2012 - 12:20 #16
#15 - har du læst #12? der skriver jeg netop "Stator".
Og nej her er ingen diskussion - vi kommer med forslag til hvad der kan være galt. og jeg prøvede at oversætte din "knikser" til noget der rent faktisk gav mening.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2012 - 17:40 #17
lad være med at komentere andre fokks indlæg da det IKKE er din tråd på anden måde end du deltager

det er udelukkende spørgeren der bestemmer i tråden

jeg kunne bare ikke huske hvad den hed men svaret er det samme
Avatar billede majbom Novice
13. maj 2012 - 18:56 #18
-> #17 - så du må godt kommentere andre folks indlæg, men jeg må ikke?