Avatar billede 39212 Nybegynder
15. maj 2012 - 23:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med java og Google Chrome

Hej.
Jeg anvender Windows 8 Consumer Prewiev og Google Chrome som Browser.
Når jeg åbner sider der skal bruge Java kommer der en dropdown meddelelse, hvor der står:" Du skal give tilladelse til at køre pluginnet Java" Jeg har så 2 svar muligheder: 1 "Kør nu" eller 2 "Kør altid på dette website".
Jeg vælger altid mulighed 2. Men problemet er at ligegyldigt hvad jeg vælger så kommer den samme dropdown meddelelse hver eneste gang jeg åbner disse sider der anvender Java.  Hvordan får jeg den til at forstå at det er ok?
mvh.
39212
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. maj 2012 - 01:35 #1
Enten så står din browser til at køre i private browsing tilstand, hvilket vil sige at indstillingerne ikke gemmes, eller også så kan du bare ikke gøre det.

Windows 8 er en beta udgave og du ikke forvente at noget som helst virker optimalt, eller virker i det hele taget. :)
Avatar billede 39212 Nybegynder
16. maj 2012 - 11:45 #2
Med hensyn til det sidste, så er det en helt ny computer jeg anvender. Den jeg havde før kørte også Windows 8  på sine sidste dage og der kunne det godt lade sig gøre.
Det undrer mig at det skulle være et Windows problem.

Hvis du mener at Chrome skulle køre i inkognito tilstand så er det ikke tilfældet. Der plejer i så fald at være en lille "detektiv" oppe i venstre hjørne der indikerer dette.
Avatar billede 39212 Nybegynder
18. maj 2012 - 15:39 #3
Jeg har selv fundet en løsning på problemet.
Ved at gå ind på: chrome://plugins/ og fjerne fluebenet ved tillad under Java, forsvandt problemet og jeg skulle ikke længere svare på dropdown meddelelsen.
Hvorfor det virker ved jeg ikke. Det er lidt omvendt.
Tråden vil herefter blive lukket.