Avatar billede baekboel Nybegynder
30. maj 2012 - 14:43 Der er 2 kommentarer

Betalende abonnenter på Mailchimp?

Kære Eksperter,
Jeg vil gerne udsende et nyhedsbrev til faste abonnenter via mailchimp. Det skal være et nyhedsbrev som abonnenterne betaler for. Da de fleste modtagere vil være offentlige institutioner der ikke køber på kort, men på regning tænker jeg:
1. at paypal ikke er den optimale betalingsløsning, men at jeg vil i stedet skal udsende regninger. Er det korrekt?
2. er mailchimp et godt redskab til udsendelse af denne type nyhedsbreve? Det ser ud som om at det kun er til udsendelse af gratis nyhedsbreve... Har jeg ret i det?
På forhånd tak for gode svar.
Mange hilsner
Marianne
Avatar billede Wally1973 Praktikant
30. maj 2012 - 18:49 #1
Hvis det er det offentlige, så kan du ofte ikke sende papirsregninger til dem.
De skal leveres elektronisk!
Avatar billede Morbech Nybegynder
01. juli 2014 - 22:46 #2
Hej Marianne,

Hvis du handler med det offentlige, vil de som regel gerne have din faktura elektronisk, helst som EAN betaling.. Hvis du ikke har et økonomiprogram der kan håndtere dette kan man vist sende sin faktura via http://www.virk.dk/myndigheder/stat/Digitaliseringsstyrelsen/NemHandel_Fakturablanket

Mailchimp bruger vi som nyhedsbrev og er rigtig glade for det.. Det er så vidt jeg husker gratis så længe man ikke sender for mange nyhedsbreve (kan ikke huske antallet). Man kan for et forholdsvis lavt beløb fjerne reklamen i bunden for Mailchimp hvis man ønsker dette.. Men det er virkelig blevet et godt program til at håndtere nyhedsbreve, nemt og overskueligt..

Mange hilsner Jonas