Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
30. maj 2012 - 22:13 Der er 3 kommentarer

Ubuntu openvpn, kan connecte men intet net.

Hej

Jeg har sat en openvpn server op på min ubuntu server. Jeg kan fint connecte men kan ikke få net ud af til.

Mine settings ser sådan ud.

http://peecee.dk/upload/view/368678
Avatar billede lassebm Nybegynder
31. maj 2012 - 12:20 #1
10.8.0.0/24 er det dit lokale netværk, eller et er VPN'en der kører dette netværk?

I så fald det er VPN'ens eget, skal du nok have noget
push-route ip.på.local.netværk sub.net.mask
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
31. maj 2012 - 16:10 #2
Det skulle gerne være vpn'ens netværk. Altså mine IP's til computere på netværket er 192.168.1.xxx, så det skulle være vpn netværk, da det er en lokale ip man for når man connector til vpn.

Kan du komme med et eksempel på hvad jeg skal gøre?
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
02. juni 2012 - 14:08 #3
Har fundet ud af jeg rent faktisk har net. Igennem diverse programmer, så det ser ud som om problemet ligger ved noget dns.

Nogen ideer? Jeg har rodet så meget med det, og kan ikke finde en løsning :/