Avatar billede nozferatu Nybegynder
07. juni 2012 - 11:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ReadyNAS duo nv 2 problemer

Hej alle,

Efter længere tids overvejelser har jeg nu investeret i en dejlig nas server, som har kørt problem frit indtil nu.

Jeg ville nu installere en ekstra 2 tb hardisk i. Den skulle jo sådan lige gøres "klar", så jeg satte den i drev bay nr. 1 og tog den isiddende hardisk ud. Efter dette satte jeg nu den medfødte hardisk i igen, og den nylig klargjorte i drev 2. Jeg formatterede den til deault x-raid.

Når jeg nu så prøver at tilgå min server via RAIDar, trykker setuo og skal logge ind, siger den at "Device is offline". Og ja, serveren er tændt. Den kører ellers helt fint, kaster data afsted, jeg kan tilgå den fra mit fjernsyn og boxee, men ikke mere nu fra RAIDar.

Dette gør jeg, at jeg end ikke kan lave en backup af de ting jeg har.

Er dt mon fordi jeg har valgt et forkert raid? Jeg vil jo bare gerne have 2 seperate diske i min server, er ikke interesseret i mere fart, sikkerhed osv, er kun interesseret i max gb?
Avatar billede nozferatu Nybegynder
11. februar 2016 - 18:20 #1
Lukker
Avatar billede Wally73 Mester
12. februar 2016 - 02:18 #2
ReadyNAS har en sikkerhedsfunktion, der gør at administrationen lukker ned, hvis den finder problemer.
Lad den stå i et par dage, så har den tygget sig igennem problemerne og åbnet op igen.
Lad være med at slukke eller genstarte den, da den så bare skal starte forfra og måske så før flere problemer.