Avatar billede nielses Nybegynder
15. juni 2012 - 22:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sende daglig mail med datosorteret teksfiler (php)

Jeg har en mappe ( ude hos min udbyder)med tekstfiler sorteret i datoorden. I roden af mappen har jeg en index.php der gør jeg kan vise en ny daglig tekst på min hjemmeside: (<?php
    echo '<p>'.nl2br(htmlentities(file_get_contents(date("mj").".txt",false))).'</p>';
?>)
nu vil jeg gerne kunne sende enmail til min mailliste med samme tekstfil. Jeg ved ikke hvordan man sætter det op til at sende i phpmail.
er 100 point nok?
Niels
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
07. juli 2012 - 10:02 #1
Hej prøv nedenstående script

Du skal dog huske at udfylde variabler først

<?php

$from = "Din afsender adresse";
$subject = "Det der skal stå i emne";
$message = nl2br(htmlentities(file_get_contents(date("mj").".txt",false)));

$file = ""; // Hvis du vil have et attachment med skal filnavnet skrives som værdi til $file

send_utf8_mail($value, $from, $subject, $message $file = "");

////////////////////////////////////////////
// Function: send_mail()
// UTF-8 Mail sending with html and attachments
////////////////////////////////////////////
function send_utf8_mail($value, $from, $subject, $message, $file = "")
{
    $eol="\r\n";
    if($file != "")
    {
        $fn = explode("/", $file);
        $filename = $fn[sizeof($fn)-1];
        $attachment = chunk_split(base64_encode(file_get_contents($file)));
    }

    $uid = md5(uniqid(time()));
    $header = "From: ".$from.$eol;
    $header .= "Reply-To: ".$from.$eol;
    $header .= "MIME-Version: 1.0".$eol;
    $header .= 'Content-Type: multipart/mixed; boundary="'.$uid."\"$eol";
    $header .= "This is a multi-part message in MIME format.".$eol;
    $header .= "--".$uid.$eol;
    $header .= "Content-Type: text/html; charset=\"UTF-8\"".$eol;
    $header .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit".$eol.$eol;
    $header .= $message.$eol.$eol;

    if($file != "")
    {
        $header .= "--".$uid.$eol;
        $header .= "Content-Type: application/octet-stream; name=\"".$filename."\"".$eol;
        $header .= "Content-Transfer-Encoding: base64".$eol;
        $header .= "Content-Disposition: attachment; filename=\"".$filename."\"".$eol;
        $header .= $attachment.$eol.$eol;
    }
    $header .= "--".$uid."--";
    if(mail($value['navn']."<".$value['email'].">", '=?UTF-8?B?'.base64_encode($subject).'?=', $message, $header))
    {
        return true;
    }
    else
    {
        return false;
    }
?>
Avatar billede nielses Nybegynder
12. december 2012 - 10:25 #2
tak
Avatar billede nielses Nybegynder
09. august 2015 - 22:33 #3
Er blevet løst