Avatar billede herberth Juniormester
21. juni 2012 - 18:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Iframe slettet af min editor!

Hej
Jeg bruger Joomla 2.5 som jeg egentlig er glad for, men den editor som jeg har "rydder" op i koderne hver gang jeg gemmer - og en af de ting som den rydder op i er ved at fjerne alle Iframe - pist væk er så mine Googlemaps, mine google kalender etc.

Jeg har søgt efter løsninger i mange timer nu. Og jeg har delvist fået det til at virke ved at bruge en kode som følgende:

<div class="yourmap" style="padding: 11px; background-color: #000000;">{mosmap msid='201732806226219516291.0004c0ed7b9e8370795ca&amp;ie=UTF8&amp;t=m&amp;ll=36.870832,-4.081421&amp;spn=2.636585,3.839722'|zoom='18'|}</div>

Det er ikke optimalt, men det virker nogenlunde.

Jeg har 2 spørgsmål:

1) Nogle der har en bedre løsning? - Jeg ved godt at jeg kan slå den her "oprydningsfunktion fra, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg gør det.

2) Nogle der ved om jeg kan definere en højde og bredde på min mærkværdige ovenstående kode?

Du kan se det i action her:
(Nederst på siden)
http://www.canillas.org/index.php/da/om-os-2
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
23. juni 2012 - 09:42 #1
benytter du den indbyggede editor (TinyMCE) eller en 3. parts, fx JCE ? :)
Avatar billede herberth Juniormester
23. juni 2012 - 10:51 #2
Jeg bruger JCE

Og nu har jeg gået ind i kontrolpanelet for JCE og sagt JA til tillade Iframes.

Og så er jeg efterfølgende gået ind i mine tekstfiltre og sat den til No filtering.

Så nu tror jeg det køre.

Jeg kan dog ikke forstå at mine links ser ganske besynderlige ud inde på hjemmesiden www.Canillas.org - Kan du hjælpe med at finde ud af hvordan jeg får dem til at se "normale" ud igen?

Tror det er noget jeg har klikket på med hensyn til hvad linkene skal vise, men nu kan jeg ikke finde stedet igen - tror det er inde i JCE editoren et sted.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
23. juni 2012 - 12:35 #3
det lader til du har slået SEO optimering fra, dvs mod_rewrite.
dette kan slås til og fra inde i systemopsætningen for selve joomla :)
Avatar billede herberth Juniormester
23. juni 2012 - 13:00 #4
Jeps, ja, si senor!

Muches gratias - Superfint, mange tak for hjælpen.

Smid et svar hvis du vil have dine velfortjente point.
Avatar billede herberth Juniormester
12. februar 2015 - 20:44 #5
lukkes