Avatar billede boholdt Mester
05. juli 2012 - 20:12 Der er 3 kommentarer

Konvertering af Word dokumenter til HTML hvor formatering bevares

Hej

Jeg har et Word-dokument, som jeg gerne vil konvertere om til en HTML-fil, hvor alt formatering bevares.

Vælger jeg "Gem som" i Word, kan jeg godt nok vælge at gemme som webside, men her er der noget af formateringen der ikke bliver overført. Det drejer sig om punktopstillinger.

Er der nogle, som kender et værktøj der kan konvertere fra Word til HTML, hvor alt formatering, inklusiv punktopstillinger, overskriftstypografier og eventuelle links med mere bliver bevaret?

Anvender Office 2003.

Operativsystem er Windows 7 64-bit.

På forhånd tak for svar :-).

/ Boholdt
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juli 2012 - 23:12 #1
Jeg tror ikke du får noget bedre end Word selv.

Problemet er at Word-dokumentet er tilpasset Word, da det sådan set er eneste program, det skal understøtte.

HTML dokumentet derimod er noget som skal understøtte alverdens forskellige maskiner og programmer, så det er laveste fælles nævner, der gælder.

Du kunne måske overveje PDF-formatet, hvis det skal forblive som i Word.
Avatar billede boholdt Mester
09. oktober 2014 - 16:05 #2
Spørgsmålet lukkes, eftersom der ikke er kommet brugbare svar.
Avatar billede boholdt Mester
09. oktober 2014 - 16:08 #3
Wally1973, hvis du svarer får du point.

Løsningen er, at jeg benytter PDF-filer i stedet for HTML.

Mvh Anders