Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. juli 2012 - 20:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 Release Candidate

Hej

Er der nogen her, på Eksperten.dk,
som har prøvet at installere Windows 8 RC ?

Hvordan og hvorledes ??

Går ud fra, at den ikke findes på dansk, endnu ?

Hvordan griber man det an, hvis man vil afprøve Windows 8 Release Candidate ?

Kan man nøjes med at kigge på en Live-CD - eller skal den installeres ?

Er det svært ?

Hvor længe gælder Prøveperioden ?

Hvad er jeres erfaringer med Windows 8 RC,  i det hele taget ?

Med Venlig Hilsen  Ikke-Ekspert

P.S Kategorien er "Windows XP" - Der er jo ingen "Windows 8 RC" ...
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2012 - 21:14 #1
Win8 findes ikke endnu på dansk. Du kan downloade en Iso, som du brænder til en bootfil.
Du kan installere på 3 måder. 1. oven i windows7, men den kan ikke slettes igen, så det er ikke klogt. 2. Du kan installere Microsoft Virtual PC, på windows7, og så køre 8 derfra. 3. Du opretter en partition som du installerer win8 på, så du får dual boot.
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/download

Jeg har selv kun en stationær, og der er win8 bare en mere besværlig udgave af win7 - Der er ingen Start knap. Men det ser nok noget anderledes ud, hvis man har touchscreen.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2012 - 21:20 #2
Ps. Man kan vist godt installere win8 på en USB stick, MEN man kan ikke derfra tilgå de programmer man har på win7.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. juli 2012 - 21:26 #3
Hmm, tak kortoggodt ...

Tja - Jeg har også en stationær - uden touch ...
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2012 - 22:07 #4
lav en virtuel pc via virtualbox (gratis) på fx 25gb disk. I denne kan du installere fra iso-filen, og teste win8.
Efter endt test (udløber januar 2013) kan du bare slette win8-maskinen.
https://www.virtualbox.org/
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. juli 2012 - 12:33 #5
Tak for informationerne ...

Og læg er svar, så I kan få jeres points, tak ...
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2012 - 12:38 #6
Tak men jeg samler ikke på point:)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. juli 2012 - 18:46 #7
Tak som byder - Men så claes57 ..
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. juli 2012 - 18:46 #8
Hov, jeg skulle ikke have points ...