Avatar billede sandrasmurf Nybegynder
18. juli 2012 - 18:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre caption beskrivelser fra dansk til engelsk

Hej eksperter

Bruger word 2007 DK.

Jeg har oprettet et Word Dokument, hvor jeg skriver på engelsk. Stavekontrollen har accepteret at jeg skriver på engelsk, men caption text til figurer og tabeller skrives stadig på dansk.

Så jeg ville gerne overbevise Word om, at Tabel skal hedde Table og Figur skal hedde Figure.

Nogen idéer?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. juli 2012 - 23:03 #1
Du har som udgangspunkt danske tekster, fordi din version af Word er dansk, men du kan tilføje nye:

Vælg fanen Referencer > Indsæt billedtekst (engelsk version: Reference > Insert Caption). I dialogboksen Billedtekst (Caption) kan du oprette ekstra "etiketter" (i dansk version af Word kaldt "etiket", i engelsk version "label"). For hver ønsket etiket, klik på "Ny etiket" . Indtast den ønskede tekst (Table, Figure) og klik OK. Nu er den/de tilføjede etiketter tilgængelige fra listen Etiket, og de kan vælge dem i lighed med dem tidligere værdier.
Avatar billede sandrasmurf Nybegynder
19. juli 2012 - 00:16 #2
Jeg er på mobil lige nu,  men håber også at man kan "edit existing".  Ellers skal jeg ændre RIGTIG mange captions og krydsreferencer.  Suk. Hvorfor findes der ikke et gennemtænkt skriveprogram.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. juli 2012 - 01:04 #3
Du kan ikke "edit existing" labels, hvis det er, hvad du tænker på. Udskiftningen skal foregå i selve teksten, og det tager ikke mange øjeblikke med Find and Replace (Ctrl+H).

1. Slå feltkoder til (Alt+F9). Nu kan du se, at numrene ved dine billedtekster/captions er lavet som felter af typen SEQ, og den anvendte etiket indgår i feltkoden som ID.

2. I Find what, indtast det ord, der ikke skal bruges (f.eks. "Tabel") og i Replace with, indtast det nye ord (f.eks. "Table").

3. Hvis du ikke har andre forekomster af det søgte end dem, der skal udskiftes, kan du jo så blot vælge "Replace All" - ellers må du vælge "Replace" for en ad gangen og "Find Next", hvor teksten skal bevares.

Mht. krydshenvisningerne: Dem behøver du ikke at gøre noget ved - de peger fortsat de rigtige steder, og de bliver automatisk rettet, når du opdaterer felter (Ctrl+A for at markere alt, F9 for at opdatere felter).

NB ID for SEQ-felterne behøver reelt ikke at være samme ord/tegn som label'en, men alle SEQ-felter med samme ID hører sammen og tæller fortløbende. Der for skal ID være den samme i alle de felter, der skal vise fortløbende numre.
Avatar billede sandrasmurf Nybegynder
20. juli 2012 - 11:25 #4
Mange tak for hjælpen Lene. Smid et svar...
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. juli 2012 - 12:19 #5
Velbekomme.