Avatar billede kalaharikid Nybegynder
04. september 2012 - 12:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

swiffy konvertering fra flash til html5 .. Video video??

Hej,

Er ved at prøve at få konverteret en mængde gamle flashsites til html5 via Googles Swiffy .. Det går hæderligt, men video kan ikke ses.. Kan man lave javascript koden om så den kan afvikle en html5 video-embed?

Her ligger et eksempel ..

http://alturl.com/9hcyj

(klik 6 gange frem, så er der noget video der ikke spiller).. der er også en reference til en .flv .. {"type":29},{"value":"contentPath","type":305},{"value":"Liliana_interview1.flv","type":305},{"type":29},{

Håber nogen kan hjælpe mig, så jeg kan få bragt flash indholdet ind i næste årtusind :)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. september 2012 - 13:16 #1
Sætningen "koverter fra flash til html5" giver ikke så meget mening.

Hvorfor laver du ikke bare HTML koden fra bunden i stedet for at forsøge at lave det med sådan en "koverter" det kan jeg ikke forstille bliver så godt alligevel.

Du kan ikke afspille en .flv fil i et <video> tag... så vidt jeg ved.

Derfor skal du have videoen i 2 andre formater for eksempel .ogv og .mp4 så kan du få din video til at virke.

Du kan læse om det her : http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/kode_video_formater.php

Du kan for eksempel bruge http://www.videolan.org/vlc/ til at konvertere med.
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
04. september 2012 - 14:27 #2
Hej Scootergrisen,

Det gør jeg ikke fordi flashsitesene er ret komplekse, så spørgsmålet går stadig på om man kan få en video "ind" i det array Swiffy genererer .. Konverteringen af .flv til .ogv eller .mp4 er underforstået.
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2012 - 16:25 #3
<ole>

Det, du viser, er ikke komplekst. Det kan ikke tage mange gange ti minutter at snøre det op i HTML. Derudover er dine brugere nok ligeglade med, om det skulle tage dig et stykke tid at skrive en ordentlig kode - men de er nok ikke ligeglade med en initial download på over 1MB  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. september 2012 - 16:32 #4
Så vil dit array og dermed HTML filen jo blive vildt stor.

Hvis din video fylder 5MB og du putter den ind i HTML filen så tager det jo lang tid at downloade HTML filen og dermed bliver din hjemmeside meget langsom at indlæse.

Det du har lavet ligner mere en flash til SVG konvertering.
Alt er jo bare lavet om til SVG på din side.
Det vil sige alt din tekst og billeder osv kan ikke findes i søgemaskiner. Altså folk kan ikke finde din side.

Nu har jeg ikke brugt det swiffy men du skal jo "bare" have din videoer som filer i stedet for at putte det ind ind i HTML filen.
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2012 - 16:47 #5
- og så virker det ikke i markedets mest udbredte browser
Avatar billede jokkejensen Novice
04. september 2012 - 19:51 #6
Jeg ved ikke om det swiffy halløj generere svg til alle browsere, men hvis antaget, så kunne du vha jquery let fange og erstatte svg gruppen med et html5 video element.

support:
http://caniuse.com/#feat=svg-html5

Du skal for at indlejre html5 i svg kigge på <foreignObject/>

<foreignObject x="" y="" width="" height="">
<video />
</foreignObject>

eller svg's media element, men kender ikke lige til support heraf, det virker ex ikke i min chrome:

http://www.w3.org/TR/2004/WD-SVG12-20041027/media.html
http://www.w3.org/TR/2004/WD-SVG12-20041027/images/noonoo.svg

vh
/J
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
05. september 2012 - 11:06 #7
Hej igen, tak for tips, bare for at afklare, jeg vil ikke have videoen "ind" som råkode, bare have en embed kode ind på dens  plads? Håber det giver mening - Jeg ville meget gerne se et working sample på hvordan den pågældende html-kode skulle modificeres ..
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
05. september 2012 - 14:21 #8
Ok men ville det seriøst ikke bare være en millard gange bedre at lave det i HTML i stedet for sådan et mærkeligt javascript array ?

Du vil jo få problemer hver gang du skal ind og rette noget.
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
05. september 2012 - 15:03 #9
Jeg ved godt det ikke er optimalt, men tro mig, at genoprette så mange pixelperfect designs + at der også er andre der opdaterer, gør at det er det der ligger indenfor det muliges kunst. Jeg håbede jeg ville kunne lave en søg og erstat rutine? Har indtil videre prøvet det her: "type":305},{"type":29},{"value":"contentPath","type":305},{"value":"this.innerHTML=" + "<video width='320' height='240' controls='controls'><source src=132.mp4' type='video/mp4' /></video> " og det virker ikke.. Gode ideer?
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2012 - 15:22 #10
- det er vel væsentligt værre end 'ikke optimalt', når konverteringen ikke virker i Explorer. Har du set siden i IE?

Som sagt kan det ikke tage ret lang tid at lave den side, du linker til. Men når du taler om "pixelperfect designs", kan der vel næppe heller være tale om det  =)
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
05. september 2012 - 15:46 #11
Hej olebole, som altid har du ret, men den her side er primært beregnet til Idevices.. Resten forbliver i flash og html.. så noget sniffer, og resten i håret som de siger :) Prøv selv at lave regnestykket 156 "sider" med samme detaljegrad x 7 sprog. Det kommer til at tage rigtig rigtig lang tid og midler, og derfor afsøger jeg alternativer.
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
05. september 2012 - 15:48 #12
Jeg mente at html5 konverteringen primært er til Idevices..
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2012 - 15:59 #13
Så meget desto værre. Så er de gigantiske downloads endnu mere urealistiske.

Jeg kan godt se, du har travlt, når du skal konvertere så mange sider, men jeg er bange for, du bare spilder din dyrebare tid, når du leder efter alternativer. Jeg har i hvertfald ikke kendskab til noget realistisk anvendeligt software til formålet - og har svært ved at forestille mig det  =)
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
05. september 2012 - 20:16 #14
Alle holdninger modtaget . Jeg søger stadig et bud på swiffy video ;)
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
27. maj 2014 - 23:07 #15
Lukker