Avatar billede videostabilizer Nybegynder
04. september 2012 - 17:48 Der er 1 løsning

FRITZ!Box 7390, Telenor, Fonet og Musimi

Så fik jeg opgraderet min FRITZ!Box 7270 til 7390, faktisk for anden gang. Jeg købte også en 7390er for et år siden, men jeg kunne SIMPELTHEN ikke få til at virke med min Telenor ADSL forbindelse, så jeg endte med at returnere den.

Nu var jeg nød til at forsøge mig igen og her kommer så en verdensnyhed til alle FRITZ!Box hungerende Telenor kunder:

FRITZ!Box 7390 med firmware 84.05.22i virker på en Telenorforbindelse UDEN ændringer i konfigurationsfilen! FRITZ!Box 7390 har nemlig ENDELIG mulighed for at angive manuel DNS. Det var godt nok på tide.

Så skulle man jo mene, at alle problemer var løst, men træerne vokser jo som bekendt ikke ind i himlen. Jeg har to SIP konti, en hos Fonet og en hos Musimi. Generelt er man nød til at skrive SIP udbyderens gateway som IP adr. og ikke som URL (ex. virker musimi.dk ikke men IP adr. 87.54.25.114 gør), da den manuelle DNS tilsyneladende ikke gælder VoIP funktionen i FritzBox'en(??!!)

Så nu nærmer vi os mit problem: min Fonet SIP konto fungere perfekt, når gateway URL'en er erstattet med IP adr. 213.174.66.228. Min Musimi SIP konto registrere også fint og jeg kan ringe UD, men telefonerne tilsluttet FRITZ!Box 7390, reagere ikke på indkommende opkald.

Jeg har også en Snom320 IP telefon, som er forbundet til FritzBox'en via LAN og den virker som den skal på Musimi kontoen, med ind- og udgående kald.

Så det store spørgsmål er nu, hvorfor reagere FRITZ!Box 7390 ikke på Musimi indgående kald?
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
02. maj 2015 - 11:28 #1
Lukker