Avatar billede perav Nybegynder
11. september 2012 - 10:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 underlige fænomener med en stationær pc

Det drejer sig om en ældre pc Packard Bell med Windows XP.

Den har for nogle måneder siden opført sig underligt ved at den pludselig om natten starter op. (dette har vi løst ved at slukke for strømmen dertil). "Problemet er der fortsat", når der er strøm tilsluttet.

Et andet problem er at den ændre indstilling i IE til at ville Ringe op til en forbindelse, selv om vi ændre det tilbage igen så er det ændret når pc har været slukket.

Er der spøgelser i huset mon ???
Avatar billede poko1 Ekspert
11. september 2012 - 11:02 #1
Har du kigget i bios om du har nogle WAKE ON? sat aktiv?
Avatar billede tiger_dk Mester
11. september 2012 - 11:19 #2
prøv, at se her http://www.pcreview.co.uk/forums/computer-starts-night-t476700.html det minder lidt om poko1's forslag !
Avatar billede perav Nybegynder
11. september 2012 - 17:07 #3
Nu har vi prøvet at disable nogle forskellige Wake On i Bios så må vi se hvad der sker i nat. :-)

...Men vi har fortsat problemet med at den ikke vil gå på nettet, iflg. forbindelsen er der gennemgang, der er både IP-adr. DNS samt trafik ud og ind og IE/forbindelse står korrekt med "Ring aldrig til en forbindelse"???

Forsøgte også at fjerne Bullguard u/held.

Den går heller ikke online i Fejlsikret tilstand med netværk
Avatar billede perav Nybegynder
11. september 2012 - 20:55 #4
Så lykkedes det at få den på nettet :-)

Vi prøvede at kører en tur med Malwarebytes det gav ikke noget resultat, men efter en kørsel med Ccleaner kom den på, jeg ved ikke hvad der evt skulle være fjernet, men det hjalp :-)
Avatar billede perav Nybegynder
12. september 2012 - 09:42 #5
Pc kører nogenlunde i dag, den startede ikke selv op i nat :-)

Pc er fortsat online, men er der en som kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det er der er aktivt, for der kører nogle processer i baggrunden men jeg kan ikke se noget i Joblisten men CPU-forbruget er oppe på mellem 60-70%
Avatar billede poko1 Ekspert
12. september 2012 - 09:52 #6
Hvis du henter denne vejledning! Kan du under billedet hvor der står opstart se hvilke programmer der kører og disable de fleste det tager jo med et hurtigt netværk i dag ingen tid at starte dem når du har brug for dem!
http://gratisupload.dk/vis/669640/
Avatar billede perav Nybegynder
13. september 2012 - 14:24 #7
Jeg valgte at geninstall pc da der var nogle forskellige ting som jeg ikke var tilfreds med, men efter geninstallationen har pc svært ved at modtage USB-keyboard, det virker fint med et PS2-keyboard, men hvis jeg tilslutter et USB-keyboard modtages det ikke, kun hvis jeg tager USB-stikket ud og sætter det ind igen når den er nået ind i Windows.
Avatar billede perav Nybegynder
13. september 2012 - 14:25 #8
Det skal siges at jeg benytter en trådløs mus og den fungerer fint nok.
Avatar billede perav Nybegynder
13. september 2012 - 20:04 #9
Jeg har tjekket BIOS, "USB legacy support" stod som enable :-(
Avatar billede perav Nybegynder
18. september 2012 - 19:16 #10
Lukker
Avatar billede perav Nybegynder
18. september 2012 - 19:24 #11
svar