Avatar billede poulst1100 Praktikant
13. september 2012 - 15:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Canon IP 4000 defekt printerhoved ?

Hej
Min IP4000 printer er begyndt at blinke gul, 5 blink som betyder der er noget med forbindelsen til printerhovedet, rens kontakter, sluk for printer og det skulle gerne være i orden igen, men det er det ikke .
Ved nogen om det kan laves eller skal der en ny printer til for det kan vel ikke betale sig at købe ny printerhoved
Hilsen Poul
Avatar billede milter Ekspert
13. september 2012 - 16:55 #1
Hvordan har du renset kontakterne?

Det billigste sted at købe et nyt printerhoved er nok her:

http://www.securesysteminsight.co.uk/acatalog/Canon_QY6_0049.html?title=QY6-0049_%5Bi865%5D
Avatar billede juleulven Nybegynder
13. september 2012 - 17:18 #2
imo det kan ikke betale sig... 70£ + fragt er hurtigt 1000,- for det beløb kan du købe en ny tilsvarende INKL. nyt blæk ...

husk også at der ud over blækpatron hovedet også er en "overskudsbeholder" som ofte også fyldes op ...

så du risikere, at købe et "hoved" også stå med et nyt problem om 6 mdr...

ny printer kr. http://www.proshop.dk/Printer/Canon-PIXMA-iP4950-2290237.html
Avatar billede poulst1100 Praktikant
14. september 2012 - 16:52 #3
hej
Juleulven skal lægge et svar for at få point.
Jeg har lige bestilt en ny printer.
God weekend. Poul
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. september 2012 - 17:10 #4
:)
Avatar billede poulst1100 Praktikant
14. september 2012 - 17:58 #5
Her
Avatar billede aboeksperten Nybegynder
02. juni 2015 - 16:18 #6
Jeg har en Canon Pixma MP970 printer (den var dyr engang)
Pludselig ville der ikke komme strøm i, men fik skiftet strømledningen. Så begyndte den at melde fejl ved patroner. De fleste er skiftet/fyldt op. (der er både refill patroner og originale)
Jeg har "totalrenset printhovede"t-MEN der kommer stadig ikke blæk overhovedet på papiret. Alt strøm kører som det skal ved komandoer og den kan scanne og overføre til pc!
Er det ikke muligt at få gang i elektronikken v printhovedet (fælles for alle patroner)
Jeg har utroligt svært ved at smide noget væk!!
Kan nogen hjælpe med råd!
Det der med at købe en ny printer er IKKE en løsning- for jeg HAR flere printere jeg kan bruge!
Avatar billede aboeksperten Nybegynder
25. juni 2015 - 12:34 #7
Hej tak for dit indlæg- om et dyrt printhovede-som jeg godt ved er "hundedyrt"! Alt fungerer på den scanning-negativscanninger osv. Jeg har lige købt CISS blkæsystem- og det kommer fint frem-med fyldt blæk-og blækpatronerne kører som de skal(7 patroner). Jeg er ikke en "smide væk en"-og VIL have den til at "sende blæk ud"! Jeg har flere printere så en ny er ikke en løsning (desværre virkede dit link ikke til en Canon printer)
Avatar billede aboeksperten Nybegynder
03. juli 2015 - 07:28 #8
Efter at have renset printhovedet igen- en meget grundig rensning-set på you tube har jeg nu bestilt et NYT printhovede-fra Kina!! Afventer så om det er løsningen- ellers ved jeg godt de penge kom i en "papirkurv"!! Vi får se!
Avatar billede aboeksperten Nybegynder
03. august 2015 - 07:56 #9
Jeg har modtaget printhovedet fra Kina-og det var ikke så dyrt at det ikke var til at betale!!!! MEN printeren kom IKKE til at kunne printe ud. Nu bruger jeg den til at scanne! Hvem ved måske lærer jeg at trylle engang- så blækket kan komme ud på papiret! Mit project på sigt er nu at finde ud af om mine "opfyldningssystemer kan laves om til nogen af mine mange andre printere!