Avatar billede skolevej321 Forsker
19. september 2012 - 18:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linux til bedaget laptop

Efter at have kørt windows 98 i nogle år på en laptop har jeg prøvet at instalere linux ubuntu. Se så går det lidt hurtigere.
Men er det den rette vej at går at instalere ubuntu - hvilke andre programmer skal jeg downloade for at kunne køre film og det almindeligste på maskinen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. september 2012 - 19:10 #1
Sidst jeg installerede en Ubuntu "10.x" fik jeg en oversigt over andre programmer som jeg kunne vælge yderligere at installerer.
Avatar billede MHougesen Nybegynder
19. september 2012 - 19:54 #2
Du kunne jo installere Wine (Så kan du køre nogle Windows programmer) og OpenJDK hvis du ikke har Java installeret (OpenJDK kan findes Software Center).
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2012 - 21:42 #3
Problemet med linux programmer er, at det kan være umuligt, for en nybegynder, at finde ud af, hvordan man skal installere et nyt program. Men lige med Wine er det sådan, at det er almindeligt, at installationen allerede ligger i de programmer som tilbydes, så se efter der.
Avatar billede lassebm Nybegynder
20. september 2012 - 11:43 #4
medieafspiller = vlc
office pakke = libreoffice/openoffice, afhængig af hvad distroen nu tilbyder.

Så skal du så have java,flash hvis den skal bruges til netadgang.