Avatar billede jonassf Nybegynder
21. september 2012 - 19:17 Der er 2 kommentarer

exe til at starte cmd commandoer

Har lavet en test.bat fil som indholder følgende:

@echo off
echo [A] set DHCP
echo [B] set 192.168.0.100
:choice
SET /P C=[A,B]?
for %%? in (A) do if /I "%C%"=="%%?" goto A
for %%? in (B) do if /I "%C%"=="%%?" goto B
goto choice
    :A
    echo.
    @ECHO OFF
    ECHO Resetting IP Address and Subnet Mask For DHCP
    netsh int ip set address name = "LAN-forbindelse" source = dhcp
    ipconfig /renew
    ECHO Here are the new settings for %computername%:
    netsh int ip show config
    pause
    goto end

    :B
    echo.
    echo Setting Static IP Information
    netsh interface ip set address "LAN-forbindelse" static 192.168.0.100 255.255.255.0 192.168.0.1
    netsh int ip show config
    pause
    goto end
:end

Det virker som det skal. Men kunne godt tænke mig at lave filen om til test.exe?

Jeg bruger et program der hedder "Bat to EXE Converter v.1.6" Men skal have forklaret programmet den først skal starte CMD og så køre overstående cmd commands.... hvis det er muligt?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2012 - 20:29 #1
jeg har en 'vb script compiler' fra 2004 liggende - den kan du da godt prøve.
Det var en, jeg fik tilsendt til test - aner ikke, hvad der skete med projektet senere.
http://dl.dropbox.com/u/46453825/Vb%20Script%20Compiler.msi
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2012 - 16:35 #2
Jeg har ikke selv testet det, men jeg bruger altid IZArc til at zippe filer. Det program kan også lave .exe-filer. Se mere her: http://www.izarc.org/tutorials.html#sfx
Det lyder meget simpelt.