Avatar billede bas Forsker
25. september 2012 - 08:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mobilt bredbånd invalid profile

Hej

Jeg sidder med et HUAWEI HiLink mobilt bredbånd.
Når man connecter kommer der en besked med invalid profile.
Hvad betyder det, og hvordan løses det?
Har prøvet på to forskellige PC'er.
Er det abonnementet eller hardwaren den er gal med?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2012 - 08:53 #1
i programmet ligger data om de enkelte udbydere - der er fejl i dem.
Det kan let rettes - men jeg har ikke lige tdc's data ved hånden (er på telia)
Avatar billede komsam Juniormester
25. september 2012 - 09:46 #2
Hej. ja normalt vil man bare kunne sætte "mobilen" til og indtaste netværksnavn og kode men som vi ved skal der heller ikke meget til før det går galt. Dit problem lyder helt klart for mig som et ID problem altså ville jeg checke netv. navn og kode evt. hos udbyder..
Avatar billede bas Forsker
30. september 2012 - 09:57 #3
Hej claes57

Beklager, at jeg først svarer nu.
Tak for dit indlæg. Kan du beskrive hvor og hvordan jeg rette data?
Så må jeg have fundet ud af, hvilke data der skal sættes ind i stedet. Det skal siges, at det er et erhvervsabonnement hos TDC.
Avatar billede bas Forsker
01. oktober 2012 - 08:37 #4
Svar fra supporter:

Der var ingen APN på nummeret, der var åbnet for MMS, men ikke for dataforbindelse.

Nu virker det ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. oktober 2012 - 10:13 #5
ok - tak for info - læg et svar selv, så du kan lukke spg.
Avatar billede bas Forsker
02. oktober 2012 - 18:15 #6
Lukker.