Avatar billede coolekasper Nybegynder
01. oktober 2012 - 09:12 Der er 10 kommentarer

Ukash koda

jeg har fået ukash virus hvor jeg skal betale 1000kr. det er på en notebook og kører win 7. jeg har hentet malwarebytes ned på en usb, men jeg kan ikke åbne den. jeg kan intet gøre. om jeg starter win normalt eller er i fejlsikret tilstand med net. kan man læse det ind igennem kommandopromt? eller kan jeg genstarte computeren op på en frisk den vej igennem?
mvh Kasper
Avatar billede thomas_n Nybegynder
01. oktober 2012 - 09:32 #1
Jeg fjernede uKash fra en Pc i sidste uge med eScan antivirus

Jeg lagde eScan på en USB nøgle, startede Pc'en op i fejlsikret tilstand med netværk, således at eScan kan hente den nyeste signaturfil.

http://www.escanav.com/english/content/products/downloadlink/downloadproduct.asp?pcode=MWAV

Husk at klikke på update, når du har hentet og installeret programmet, så henter programmet de nyeste opdateringer.
Avatar billede coolekasper Nybegynder
01. oktober 2012 - 10:45 #2
nu spørger jeg måske dumt. men når jeg lægger escan på usb'en. åbner den da ikke automatisk og selv går igang? jeg kan kun ctrl alt del. og lukke computeren ned..
Avatar billede thomas_n Nybegynder
01. oktober 2012 - 11:04 #3
Du kan gemme eScan på USB'en, så du selv kan starte den - hedder default MWAV.EXE.

Når du starter op i fejlsikret tilstand kan du vel andet end ctrl+alt+del og lukke ned?
Avatar billede coolekasper Nybegynder
01. oktober 2012 - 11:16 #4
den kan intet. hvis jeg starter op i fejlsikret med netværk kommer den direkte med den baggrund fra ukash, og hvis jeg bare tager uden netværk skriver den page loading, og så kommer den ikke videre pga intet net. så kan man geninstallere computeren eller er der nogle kommando koder så man kan komme bagom
Avatar billede thomas_n Nybegynder
01. oktober 2012 - 11:29 #5
Ok, det har jeg ikke oplevet før.

Så vil jeg tro at du bliver nødt til at boote fra et andet medie som f.eks. en bootbar cd med et værktøj som kan scanne disken.

Jeg ved at der findes en utility, der hedder Hirens som  har mange forskellige værktøjer indbygget inkl. virus scanner som man kan boote op fra en cd.
01. oktober 2012 - 13:55 #6
Avatar billede JesperRHolm Nybegynder
10. oktober 2012 - 15:48 #7
Hej. Jeg fik UKAS KODA Søndag. Windows XP.
Det var ikke muligt at starte i SAFE MODE.
Bootede fra CD, der fjernede 4 forekomster.
Når Windows herefter blev startet var Desk Topen blank!

Vi måtte til sidst geninstallere Window XP.

Hvilket program beskytter beds t mod UKASH?
10. oktober 2012 - 17:27 #8
<JesperRHolm>: Du bør (skal) oprette din egen 'tråd' med dit spørgsmål ...
Avatar billede JesperRHolm Nybegynder
10. oktober 2012 - 17:33 #9
Undskyld. Jeg er helt ny her.
Avatar billede psycho42 Nybegynder
10. oktober 2012 - 17:50 #10
Hej coolekasper

Jeg har lige fixet min kæreste's PC - hun havde ikke opdateret Chrome og manglede åbenbart antivirus.

Løsningen for os var at trykke F8 under opstart og vælge systemgendannelse - Vi kunne så gendanne systemet til en version ved en opdatering for 2 dage siden. (Windows sagde faktisk systemgendannelsen ikke virkede, men ved genstart var det alligevel lykkedes).

Herefter har jeg kørt malwarebytes, opdateret Chrome og selvfølgelig fået installeret antivirus (Bruger Microsoft Security Essentials)

Mon det kan hjælpe?