Avatar billede omn Mester
05. oktober 2012 - 19:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Send dokument via e-mail konverteres til xxxxx.TMP

Jeg har igennem lang tid med denne Access streng uploaded en report direkte til Lotus Notes i PDF format, men af uforståelige grunde fremstår reporten nu som en ukendt xxxxx.TMP i mail.

DoCmd.SendObject acReport, "OppReviewMail", acFormatPDF, str1, , , "Opportunity = " & OppNr, "Opportunity status til din orientering", False

Jeg kan ikke begribe hvad der har ændret sig på min pc. Jeg anvender windows 7.
Er der nogen der har oplevet det samme og ved hvad der skal tilrettes ?
Vh. OMO
Avatar billede terry Ekspert
06. oktober 2012 - 12:40 #1
try sending the report to a file.

docmd.OutputTo acOutputReport, "OppReviewMail", acformatPDF, "C:\Temp\1.pdf"
Avatar billede omn Mester
07. oktober 2012 - 11:54 #2
Det virker, og er en nødløsning, men målet er en direkte generering af en mail klar for submit.
VH. Omn
Avatar billede terry Ekspert
07. oktober 2012 - 12:33 #3
Im wasnt intending it to be a "nødløsning", just wondering why its not getting the right file name (OppReviewMail.pdf).

do you have the same problem if you do the same with other reports?
Avatar billede terry Ekspert
07. oktober 2012 - 12:42 #4
found this link which could have something to do with your problem. Not exactly same problem but worth looking at.

http://support.microsoft.com/kb/555020

Try looking at resolution (delete files in temp folder)
Avatar billede terry Ekspert
07. oktober 2012 - 12:49 #5
what mail cliant are you using Notes?
Avatar billede omn Mester
07. oktober 2012 - 16:51 #6
Jeg anvender Lotus Note.
Jeg har kun problemet når jeg aktiverer Notes fra Access.
Jeg har med interesse læst dit link til et lignende problem og jeg har forsøgt at slette alle temporære filer, men endnu uden held.
Jeg har også prøvet at rename min rapport for at udelukke navnesammenfald, men det virkede heller ikke.
Fortsat stor mystik.
Avatar billede terry Ekspert
07. oktober 2012 - 17:25 #7
weel I'm out of ideas.
Avatar billede omn Mester
21. oktober 2012 - 16:55 #8
Jeg her ikke løst problemet, men du skal have point for det link jeg fik. Så er det da udelukket.
Vh. OMN
Avatar billede terry Ekspert
21. oktober 2012 - 19:17 #9
Thanks. If I find something which may help then I'll drop a comment