Avatar billede jakob5 Nybegynder
02. november 2012 - 14:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

USB stick

Hej eksperter

Jeg har en fladskærm som kan optage og pause live TV. Men så skal man bruge et USB stick/Harddisk, på min. 32 gb. Så jeg købte dette:
http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=Verbatim Store 'n' Go Pin Stripe 32 GB
Men da jeg satte det i min fladskærm skrev den at USB sticket skulle være minimum 32 gb. Og det gav jo mening som hat og cykelnøgler. Men så kom jeg i tanke om at jeg en gang har læst en artikel om at pga. alle bytes og sådan noget ikke er f.eks 1000 gb men 1024 gb eller sådan noget, og at det var fordi at man havde lavet et system så produkterne havde en lille smule mindre hukkommelse end hvad der stod, er det rigtigt, så mit usb stick måske er 31,98 gb? Kan jeg gøre noget ved det?

Tak på forhånd
Jakob
Avatar billede milter Ekspert
02. november 2012 - 14:29 #1
Hvilken fladskærm har du?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. november 2012 - 14:32 #2
Jeg tror ikke det er der dit problem ligger nærmere i fil type står der ikke noget om at det skal være Fat32? min fladskærm kan ikke køre NTFS
Avatar billede jakob5 Nybegynder
02. november 2012 - 20:08 #3
Min fladskærm er et Philips, og nej jeg har ikke set noget sted hvor der stod "Fat32"
Avatar billede milter Ekspert
02. november 2012 - 20:26 #4
#3.

Hvilken model? Philips har lavet mange fladskærme?

Når jeg spørger, er det fordi jeg og andre gerne vil prøve at finde en brugsanvisning til din skærm på nettet. Uden modelnummer kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede jakob5 Nybegynder
03. november 2012 - 11:57 #5
Det er en Philips 40PFL5007T/12. Jeg læste på bagsiden af emballagen den kom i, og der stod at nogle af de 32 gb blev brugt til "formatting and other functions", er der en måde at fuldstændigt slette ALT på et USB stick? Det der med de filtyper er det noget der kan ændres?

Jakob
Avatar billede milter Ekspert
03. november 2012 - 12:28 #6
I brugsanvisningen står der på side 25:

"Tilslut en USB 2.0-kompatibel harddisk
med en mindstekapacitet på 32 GB og
en mindstehastighed for overførsel på
30 MB i sekundet."

Så du kan ikke nøjes med at bruge en USB-stick.

På side 23 står der:

"Formater USB-flashdrevet
Før du downloader lejede videoer, skal dit
USB-drev formateres. Alt eksisterende
indhold på USB-drevet slettes.
1. Tænd for TV'et.
2. Sæt USB-flashdrevet i et USB-stik på tv'et.
3. Tryk på for at starte formateringen af
drevet.
4. Lad også USB-drevet være tilsluttet tv'et
efter formateringen.

På side 65 står der:

"Understottede multimedietilslutninger
USB: NTFS, FAT 16, FAT 32.
Tilslut kun USB-enheder, der hojst
forbruger 500mA strom."
Avatar billede jakob5 Nybegynder
03. november 2012 - 13:10 #7
Så det skal være en USB harddisk?
Avatar billede milter Ekspert
03. november 2012 - 14:11 #8
#7.

Ja, hvis du vil lave pause midt i en udsendelse, skal du bruge en harddisk, som tilsluttes via USB.
Avatar billede jakob5 Nybegynder
03. november 2012 - 22:51 #9
Ok rigtig mange gane tak for hjælpen, læg et svar så får du point :-)
Avatar billede milter Ekspert
04. november 2012 - 00:58 #10
Og det kommer så her med tak for point :-)