Avatar billede allanfo Praktikant
08. november 2012 - 17:08 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Nyinstalleret XP kan ikke opdateres - ukendt fejl

Hejsa - er ved at forsøge at få et par gamle P4 3.0 og P4 2.4 GHz computere til at køre med WinXP Pro 32bit. Det går ikke så godt. Jeg kan sagtens installere styresystemet, få forbindelse til det trådløse netværk og aktivere windows online. Jeg har prøvet med adskillige WinXp Pro koder, som alle kan aktiveres.

Problemet er, at når jeg beder om at få windows update til at opdatere computeren, så downloader den godt nok activeX-objektet, og søger derefter efter opdateringer. Så melder den 0x80244019 - jeg har søgt efter dette fejlnummer, og ikke fundet relevante løsninger.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede allanfo Praktikant
08. november 2012 - 17:09 #1
Jeg har SP2 på en CD, som jeg kan installere, men derefter kan jeg stadig ikke bruge WinUpdate.
08. november 2012 - 17:14 #2
Prøv at 'lege' med denne ->

Windows XP
Hent følgende fix > http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip og gem det på skrivebordet.

Tryk på ikonet på skrivebordet > dobbeltklik på ikonet i mappen > dobbeltklik på Dial-a-fix exe > Udpak alle > følg guiden...

Følg så denne vejledning:

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.
7. Nu burde du kunne installere de opdateringer.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2012 - 17:31 #3
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2012 - 17:33 #4
Kan du downloade og installere SP3?

Se her:

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=17235

og her:

http://technet.microsoft.com/en-us/windows/windows-xp-service-pack-3.aspx

Husk at bruge det rigtige sprog!

Prøv det her, hvis ikke karise_larrys  metode virker :

Start > Kør > I vinduet skriver du:  services.msc  > OK > Find linien "Automatiske opdateringer" og dobbeltklik den > Sæt "Starttype" til "Automatisk" og klik på "Start" i Tjenestestatus" hvis den står til noget andet > Anvend > OK > Genstart.
Avatar billede allanfo Praktikant
08. november 2012 - 17:44 #5
@karise_larry - desværre var der ingen gevinst.

Jeg må kigge på resten når jeg kommer hjem fra arbejde i morgen.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2012 - 18:08 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2012 - 20:36 #7
Har en anden fil til at reparere Windows Update:
http://majorgeeks.com/Tweaking.com_-_Repair_Windows_Updates_d7262.html
Ved dog ikke hvad forskellen på denne og Dial a Fix er.
Avatar billede matcho Nybegynder
11. november 2012 - 00:12 #8
Du skal hente sp3 og installere den så kan du bruge update.
Avatar billede allanfo Praktikant
14. november 2012 - 16:41 #9
Ok. Nu virker det. Installerde SP2 fra CD, derefte downloadede jeg SP3. Den var så et ugyldigt program. Så hentede jeg SP3 på en anden computer, overførte og installerede den via USB-stick, og nu fungerer det.

Læg et svar, dem der skrev SP3.

Og tak for hjælpen.
14. november 2012 - 16:55 #10
... husk de efterfølgende MANGE opdateringer fra M$ !!!
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2012 - 18:00 #11
Velbekom :-)
Avatar billede matcho Nybegynder
14. november 2012 - 18:30 #12
ok.