Avatar billede papi Juniormester
19. november 2012 - 16:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

NEM-ID Nøgle fils udfordringer

Hej med jer,

Jeg sidder med et problem angående NEM-IDs nye tiltag, nøglefilen. Vi kører på en terminal server løsning, og selve nøglefilen som jeg ikke ved hvor bliver placeret efter installationen bliver slettet efter logoff (virker ikke efter logoff) jeg har en teori om at selve filen bliver placeret i local mappen, men vil meget gerne have ændret det til roaming mappen. Nets/DAN-ID siger at de ikke supportere server løsninger hvilket jeg ikke forstår da det er den vej IT verdenen går.

Er der nogen der har samme problem, eller en løsning på dette?
Avatar billede cliffha Nybegynder
14. januar 2013 - 09:30 #1
Hej

Jeg står med samme problem, har du fundet en løsning på det?
Avatar billede papi Juniormester
14. januar 2013 - 12:20 #2
jeg har ikke fundet en løsning endnu nej. Desværre, men er glad for at jeg ikke er den eneste der står med dette problem.
Avatar billede Jschwartz Nybegynder
26. februar 2013 - 18:54 #3
Jeg tror jeg fandt løsningen.
Opret et logoff script der kopiere indholdet af cryptomappen ned i roaming profile.

xcopy "C:\Users\%username%\AppData\LocalLow\Cryptomathic\PrimeInk CSP\keys" "\\SERVER\Redir$\%username%\AppData\Roaming\Cryptomathic\PrimeInk CSP\keys\" /s /e /y /q

Det virker hos mig.
Avatar billede papi Juniormester
27. februar 2013 - 15:01 #4
CSP softwaren peger den ikke ned på LocalLow mappen? Virker det også efter du har smidt den i roaming? har ikke selv testet det endnu.
Avatar billede Jschwartz Nybegynder
27. februar 2013 - 15:18 #5
Ja, det virker... DanID har åbentbart ikke spændt fuldstændigt ben for de virksomheder der brugere servere.

Jeg modificerede scriptet lidt, så det nu hedder:
xcopy "%userprofile%\AppData\LocalLow\Cryptomathic\PrimeInk CSP\keys" "\\SERVER\Redir$\%username%\AppData\Roaming\Cryptomathic\PrimeInk CSP\keys\" /s /e /y /q
Avatar billede papi Juniormester
27. februar 2013 - 15:18 #6
yderligere vil jeg bare lige påpege at jeg er utrolig glad for at du har oprettet en profil, bare for at svare mig...

Kudos
Avatar billede papi Juniormester
27. februar 2013 - 15:22 #7
Jeg tester det i morgen.. Virker det, så får du dine point, og en masse credit herfra...

Nu er det her Nøglefilen - ved du hvor digital signatur bliver gemt - har kigget efter den Cryptomathic mappe, og den er ikke at finde på en af de brugere som stadig bruger den "gamle".
Avatar billede Jschwartz Nybegynder
27. februar 2013 - 15:23 #8
Nok mest fordi jeg selv har brugt sindssygt langt tid på at finde løsningen... Og tænkte at der nok var andre end mine kunder der benytter Roaming Profiles.
Det er simpelthen himmelråbende åndssvagt at Nem-ID´s support har standardsvaret, "Vi supportere ikke serverløsninger"
Avatar billede Jschwartz Nybegynder
27. februar 2013 - 15:24 #9
Nix. er først støt på problemet med nøglefilen
Avatar billede papi Juniormester
08. april 2013 - 15:25 #10
beklager det meget sene svar... men det virker ikke for mig... certifikaterne bliver ikke hevet med over i bla. outlook.
Avatar billede papi Juniormester
22. august 2014 - 14:27 #11
fandt selv en løsning...

ikke holdbar, men da nøglen bliver lagt i locallow, fik jeg den roamet med over..