Avatar billede TRenne Nybegynder
19. november 2012 - 23:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af tabel

Hej,

Jeg sidder med endnu en lille udfordring.

Jeg har en tabel med en række spørgsmål der skal vises, når en celle indeholder fx tallet 2.

Dvs. at jeg i mit "dataark" har hele den færdige tabel, men kan ikke få en betingelse til at gøre som jeg gerne vil have. Har nu prøvet lidt forskelligt men intet synes at virke. Hvis ikke tallet to er indtastet skal den ikke vises etc.

Er der nogen af jer der har en fiks ide til løsning af dette?

Takker på forhånd:)
Avatar billede vejmand Juniormester
20. november 2012 - 00:19 #1
Ved ikke helt om jeg har forstået spørgsmålet rigtig, men prøver alligevel: =HVIS(A1=2;'Ark2'!A1;"")

Ellers må du lige uddybe....
Avatar billede TRenne Nybegynder
20. november 2012 - 09:46 #2
Hej Vejmand,

Det er måske noget i den stil. Dog ikke helt - kan lige prøve at være mere specifik.

Hvis der f.eks. i celle A1=2, så skal der i B1 returneres et celleområde. Dvs. f.eks. E4:K27 med alle formater mv. samt spørgsmål etc. Altså der skal returneres det eksakte område.

Hilsen Thomas
Avatar billede vejmand Juniormester
20. november 2012 - 10:34 #3
Skal alle data fra det område stå i B1?

Eller skal data fra f.eks. område E4:K27 i ark2 stå i område B1:G24 i ark1?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. november 2012 - 10:50 #4
Hvis det er det sidste, kan du:

I B1: =HVIS($A$1=2;'Ark2'!E4;"")
Træk formlen ned til B23
Marker B1 til B23
Træk formlen ud til G23

Herefter kan du via betinget formatering formatere cellerne ligesom området du henter fra. I betinget formatering bruger du "Brug en formel" og skriv formlen =A1=2

Hvis det skal automatiseres mere, skal det nok laves via vba, det kan jeg desværre ikke hjælpe med......
Avatar billede TRenne Nybegynder
20. november 2012 - 11:41 #5
Hej Vejmand

Det tror jeg måske kan bruges, kan jeg få alle formater med over?
Såsom kanter mv?
Avatar billede TRenne Nybegynder
20. november 2012 - 11:46 #6
Kan se at mine rullelister desværre heller ikke kommer med over - er det VBA jeg skal have fat i eller eksisterer der en mulig løsning?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. november 2012 - 11:51 #7
Nej, rullelister kommer ikke med, den viser det valgte fra rullelisten.

Med hensyn til formater, altså kanter mv. se min kommentar #4

Hvis du skal have rullelister med, tror jeg det skal foregå via VBA
Avatar billede TRenne Nybegynder
20. november 2012 - 21:55 #8
Hej Vejmand.,

Tak for dine inputs - jeg vil se om jeg kan finde en der kan hjælpe mig med VBA. For der er jeg så rookie som man kan være.