Avatar billede zer0 Nybegynder
28. november 2012 - 22:24 Der er 1 løsning

Skift billede i "ccTouchesMoved"?

Jeg er ved at udvikle et spil i Xcode med Cocos2D. Jeg synes dog ikke jeg kan få ændret "frogCharacter"'s billede når "ccTouchesEnded" går i gang. Jeg har prøvet at ændre billedet i min "CCSequence" hvilket bare giver en fejl. Hvordan skal jeg gribe det an - er det overhovedet i min Sequence jeg skal ændre billedet?

- Jeg vil altså gerne ændre billedet fra "frog-sitting.png" når jeg slipper "musen/fingeren" fra enheden til "frog-jumping.png".

Koden i min init kan ses her:

self.isTouchEnabled = YES;
        CGSize s = [[CCDirector sharedDirector] winSize];
    CCSprite *frogCharacter = [CCSprite spriteWithFile:@"frog-sitting.png"];
        frogCharacter.position = ccp(s.width/2,s.height/8);
        frogCharacter.scale = .50;
        [self addChild:frogCharacter];
        frogCharacter.tag = 1;

        CCSprite *background = [CCSprite spriteWithFile:@"background.png"];
        background.anchorPoint = ccp(0,0);
        background.scale = .50;
        [self addChild:background z:-1];

    }
    return self;
}

-(void)ccTouchesEnded:(NSSet *)touches withEvent:(UIEvent *)event
{
    UITouch *touch = [touches anyObject];
    CGPoint location = [touch locationInView:[touch view]];
    location = [[CCDirector sharedDirector] convertToGL:location];
    CCSprite *frogCharacter = (CCSprite *) [self getChildByTag:1];

    if (CGRectContainsPoint([frogCharacter boundingBox], location)) {

        [frogCharacter runAction:[CCSequence actions:
                                  [CCCallFuncND actionWithTarget:self selector:@selector(changeImage:data:) data:@"frog-jumping.png"],
                                  [CCMoveBy actionWithDuration:0.5 position:ccp(0,240)],
                                  [CCMoveBy actionWithDuration:0.2 position:ccp(0,60)],
                                  [CCMoveBy actionWithDuration:0.2 position:ccp(0,50)],
                                  [CCMoveBy actionWithDuration:0.2 position:ccp(0,20)],
                                  [CCRotateBy actionWithDuration:0.1 angle:180],
                                  [CCMoveBy actionWithDuration:0.2 position:ccp(0,-20)],
                                  [CCMoveBy actionWithDuration:0.3 position:ccp(0,-350)],
                                  [CCRotateBy actionWithDuration:0.1 angle:180],
                                  nil]];

    }

-(void)ccTouchesMoved:(NSSet *)touches withEvent:(UIEvent *)event
{
    UITouch *touch = [touches anyObject];
    CGPoint location = [touch locationInView:[touch view]];
    location = [[CCDirector sharedDirector] convertToGL:location];
    CCSprite *frogCharacter = (CCSprite *) [self getChildByTag:1];

    if (CGRectContainsPoint([frogCharacter boundingBox], location)) {
        frogCharacter.position = location;

    }

På forhånd tak for hjælpen! :)
Avatar billede zer0 Nybegynder
22. oktober 2014 - 09:01 #1
Lukker spørgsmålet.