Avatar billede mazey Praktikant
29. november 2012 - 21:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

3 skærme til skærmkort

Hej eksperter,

Jeg har købt et nyt grafikkort, et Club3D GTX 650 Nvidia med 2 DVI udgange samt en mini HDMI udgang. http://www.club-3d.com/index.php/products/reader.en/product/geforce-gtx-650.html

Kortet har jeg købt fordi der skulle kunne sluttes 3 skærme til det på samme tid.

Jeg har 3 skærme (alle er Samsung 920N skærme med VGA tilslutning). Jeg har 2 VGA -> DVI convertere, så de 2 skærme kan tilsluttes, men jeg kan ikke finde nogen converter, der konverterer VGA til mini HDMI? Jeg kan jo konvertere mig ud af det med VGA -> DVI -> HDMI -> Mini HDMI, men mon ikke, at alle leddene signalforstyrrer så meget, at det ikke vil virke?

Nogen der har erfaringer?
Avatar billede jokkejensen Novice
29. november 2012 - 23:17 #1
Nvidia's chipset kan kun klare 2 skærme af gangen, du skulle have købt et ati i stedet eller benytte SLI eller bare et #2 grafikkort, hvis du da ønsker 3 forskellige skrivebord.

Vh
/J
Avatar billede jokkejensen Novice
29. november 2012 - 23:19 #2
Brug denne guide når du skal købe/vurdere nvidia fremover:

http://www.nvidia.com/content/QuadroHMCMosaic/QuadroHMCMosaic.asp

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
29. november 2012 - 23:21 #3
Avatar billede mazey Praktikant
29. november 2012 - 23:34 #4
Guiden virker ikke lige til smartphone browser, men jeg så da på Club3D siden, at der står at kortet kan klare 'Maximum Supported Outputs simultaneously: 3' det må da betyde at den kan det?
Avatar billede jokkejensen Novice
30. november 2012 - 15:06 #5
http://dictionary.reference.com/browse/simultaneously

Ja, det kan sikkert klare et par 1000 hvis du deler det op med nogle vga/hdmi/dvi splittere.

Ja, kortet kan vise samme billede på 3 skærme, du ønsker 3 forskellige. Derfor skal du benytte dig af SLI/Quadro hvis du vil nvidia vejen, ellers ATI.

(jeg begik selv samme fejl, men maste et grafikkort mere i)

/J
Avatar billede mazey Praktikant
01. december 2012 - 23:07 #6
Super - jeg har nu snakket med det sted jeg købte det, og jeg kan få lov at returnere det og så få et ATI i stedet, da det med sikkerhed skulle kunne klare udvidet skrivebord på 3 skærme.

Tak for hjælpen.

Smider du svar?
Avatar billede mazey Praktikant
15. september 2014 - 19:49 #7
Lukker denne tråd, da der ikke er kommet svar efter 2 år.