Avatar billede bech1992 Nybegynder
25. december 2012 - 15:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skriftstørrelse i CSS

Hej Eksperter
Håber I har haft en god juleaften.

Jeg sidder og prøver at lave en hjemmeside og er rendt ind i et lille problem, som jeg håber I kan hjælpe med?
På hjemmesiden er der noget tekst, min i safari ser skriften meget større ud end den gør i fx Firefox, det giver lidt problemer med stylingen.
Er det mig der har lavet en fejl eller er det bare umuligt at få en hjemmeside til at se pæn ud ;) ?
Link til hjemmesiden: http://discotekfoxy.dk/HTML/

Link til billede:
http://discotekfoxy.dk/HTML/error.png

håber I kan hjælpe mig?
Avatar billede olebole Juniormester
25. december 2012 - 17:43 #1
<ole>

Det må skyldes en speciel indstilling i din Firefox. Hos mig er teksten i Safari og Firefox nøjagtig ens - og ligner dit billede af Safari.

Derudover er din grafik på siden rigtig god, men ikke til WWW. Der er tale om alt for store/tunge billeder, som gør siden meget langsom. Dels bør man vælge billeder, som i udgangspunktet er egnet til WWW - og dels bør man komprimere sin grafik grundigt.

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
25. december 2012 - 19:24 #2
Lidt yderliger 'forskning' i din kode afslører, at det er brugen af font-stretch: condensed;, som skaber problemer. Det er en CSS3-property, du ikke kan regne med virker - eller virker ens - i forskellige browsere.

Det bør du vente nogle år med, så du kan være sikker på, at property'en virker i din og dine brugeres browsere  =)
Avatar billede bech1992 Nybegynder
29. december 2012 - 15:04 #3
Hej Ole

Okay, så må jeg lige prøve at finde en anden løsning :)  Mange tak for hjælpen,
Havde slet ikke overvejet at det kunne give problemer :)

Smid et svar og få dine point :)
Avatar billede bech1992 Nybegynder
25. januar 2015 - 17:12 #4
lukker