Avatar billede FaMeQui Juniormester
26. december 2012 - 18:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min computer er begyndt at blive utrolig varm lige pludselig...

Hej min computer plejede at ligge på en 50 C så skiftede jeg min blæser ud og den har indtil nu så holdt så stabilt på 30-40 C og lige pludselig nu her er den gået helt op og ligger mellem 60-75 C hvad kan dette skylde nogle ideer ??
Avatar billede sadolin1978 Novice
26. december 2012 - 18:45 #1
et gæt ville være støv og stoppet blæser
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. december 2012 - 19:18 #2
Som #1 skriver
Men blæseren kan god sidde løst eller revet sig løst.
Eller manglende køle pasta.

Jeg har selv oplevet at de plastik nagler der skulle holde blæseren fast på motherboardet ikke holdt, så det var enten nye nagler/plugs jeg har ikke noget navn på dem" eller en anden type blæser, det blev en der skulle sættes fast med skruer resultat 30-40 grader.
Avatar billede FaMeQui Juniormester
26. december 2012 - 19:18 #3
forstår bare ikke helt fordi så burde det komme over tid det er ligesom bare kommet sådan lige pludselig det her.
og har lige støvet de ting af som jeg ved kunne gøre en forskel no diffrence :/
kunne det være programmet jeg bruger som bare tager fejl måske ??
Avatar billede FaMeQui Juniormester
26. december 2012 - 19:20 #4
jamen burde den ku sætte sig løs når jeg ikke engang har rørt ved den eller rykket computeren ??
ikke helt sikker på hvad køle pasta er jeg er ikke den helt store computer ekspert ^^
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. december 2012 - 20:25 #5
Ved de ting jeg har nævnt kommer det pludseligt.
Det med støv kommer rigtig nok over tid, med mindre det er i støvede omgivelser.

Du siger du har skiftet blæseren, jeg går ud fra at det er den til CPU'en
Så er der en risiko for at diverse ting kan løsne sig.

Så skal der kølepasta mellem cpu og køleren, det bør man gøre samtidig med at man også fjerner, renser eller skifter blæseren.

Det fås i en lille tube med en hvis pasta i, det sikre at der er er god kontakt mellem CPU'en og køleren.
Der skal ikke ret meget på da det presses godt ud når køleren spændes fast igen.
Avatar billede FaMeQui Juniormester
26. december 2012 - 21:18 #6
ved ikke med det der køle pasta men vil lige søge lidt på det men tror ikke det fordi jeg skiftede den det er flere måneder siden.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2012 - 07:30 #7
Avatar billede FaMeQui Juniormester
30. marts 2015 - 13:38 #8
lukker