Avatar billede Husejer Nybegynder
13. januar 2013 - 15:26 Der er 13 kommentarer

Dørklokke-apps

Jeg døjer med trådløse dørklokker som ustandselig er i uorden, eller mangler batteri osv.... Er der nogen der kender en løsning så man får et opkald via wifi til sin iPad/ iPhone når gæster trykker ringklokken, og man så evt. kan se hvem det er ?
Denne løsning må da komme en dag.  Der er masser af variationsønsker, men ovennævnte er det primære.
Et lille kamera , som F.eks det i fuglehuset (fylder intet og koster ikke mange kr)  - skal kunne koble op via husets ruter, og give min tilkoblede i-dims et opkald ( a la FaceTime ) og så kan man inde i sofaen eller i haven se om det er svigermor eller naboen som "står derude og banker på"

Det må da være noget der lige er om hjørnet, hva, eller måske allerede findes. Jeg kan bare ikke lige finde det.

Lad mig høre om i ved noget jeg ikke ved om dette.

Hej
Husejeren
Avatar billede sadolin1978 Novice
13. januar 2013 - 15:48 #1
Avatar billede Husejer Nybegynder
14. januar 2013 - 12:33 #2
tja... ikke helt. Jeg ønsker ikke at købe en ekstra hw, ud over kameraet, som ikke nødvendigvis skal sidde i dørtrykket.
vh husejeren
Avatar billede sadolin1978 Novice
14. januar 2013 - 16:21 #3
hvis du tør købe fra denne side kunne der være lidt her i blandt har ikke set det hele igennem

http://www.lightinthebox.com/da/c/video-doertelefon-samtaleanlaeg-systemer_5087
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2013 - 16:31 #4
denne er så udgået
http://www.mobilityshop.dk/shop/ihealth-babyalarm-med-3299p.html
med der er lyd begge veje, og du kan se alt, hvad der sker foran døren.
Avatar billede Husejer Nybegynder
28. januar 2013 - 09:12 #5
Jo... Vi er tæt på noget der ligner. Min ønskeløsning behøver ikke så stort og bevægeligt kamera, men derimod et lille fiskeøje skjult i dørtrykket, og som ikke lyser langt væk af kamera.
Og så skal det jo være billigt!

Jeg venter lidt endnu, for det kommer en dag !

Tak for flere gode svar

Vg husejeren
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2013 - 09:59 #6
amazon har nogle ipad-ready - men du skal lige åbne kassen og flytte det meste af mekanikken, så den sidder indenfor, og kun lidt er synligt. Denne er også med to-vejs lyd, så du kan svare.
http://www.amazon.co.uk/Wireless-Security-Software-Recording-EyeSpy247F/dp/B0035WLRTS/ref=pd_sim_sbs_kh_4
Avatar billede Husejer Nybegynder
21. juli 2013 - 23:28 #7
Så er svaret på vej.... eller næsten. Nu mangler jeg bare at kunne se hvem der står derude og banker på.... men det kommer garanteret snart.
se bare her:

http://politiken.dk/poltv/tjek_dk/ECE1932820/ny-gadget-synkroniser-din-telefon-med-din-doerklokke/

Hilsen husejeren
Avatar billede ituteddys Nybegynder
27. august 2013 - 22:47 #8
Den er kommet til Danmark - dørklokke med simkort, som ringer til din telefon fås her http://podconsult.dk/smartbel
Avatar billede Husejer Nybegynder
27. august 2013 - 23:28 #9
Til ituteddy
tak, men det er ikke helt den løsning jeg søger.
Dørtrykket ved døren, skal indeholde et wifi baseret camera, som via min wifi trådløse ruter i huset (som alle øvrige computere/IPads og IPhones i huset kører på) skal foranledige opkald til min IPhone/eller IPad - og vise hvem der står uden for. Et billede af "gæsten" skal gerne tone frem på skærmen, når IPhonen giver signal og jeg svarer "opkaldet". Lige som et opkald på Facetime.
Så enkelt er det...!

Andre forslag modtages gerne.

vh
Husejeren
Avatar billede rusticolus Nybegynder
19. oktober 2013 - 00:44 #10
Jeg lytter lige med. Jeg er også meget interesseret i det du søger. Har du fundet noget?
Vh
Avatar billede Husejer Nybegynder
18. maj 2014 - 10:24 #11
Så er den her.....
http://www.getdoorbot.com

er der nogen der har erfarringer med denne her i DK ??

ser lovende ud.

hilsen husejeren
Avatar billede deboss Nybegynder
16. september 2014 - 20:19 #12
Jeg har kigget på netop den DoorBot..
Den første test jeg fandt lovede ikke godt..
http://www.cnet.com/products/bot-home-automation-doorbot/

Testen er ikke så god som ideen.. Den er dårligt udført.. Der er ikke langt, og denne har vist vejen..

Men så fandt jeg en ny test - hvor det ser ud som om de har rettet op på produktet!!
http://www.cnet.com/products/bot-home-automation-doorbot/user-reviews/

Nu tør jeg godt købe den... :O)
Avatar billede novembermand Nybegynder
16. september 2014 - 21:31 #13
Hej.
Jeg indkøbte  doorbot fra US, og fik den installeret.  Det var nogenlunde let at få den igang, og jeg har flg. foreløbige oplevelser med den.
Fungerer her sammen med iPad  (og iPhone som ekstra tilkoblet)
Når iPad er i dvale hører jeg ikke at nogen ringer på dørklokken.  Og selv om iPad er aktiv, ligger den jo ikke altid lige hvor man opholder sig, og det er derfor svært at høre alligevel. Der afgives kun et "ding/Dong" signal, hvilket er uheldigt. Omvendt ringer selve doorbot dimsen udenfor så højt at det høres langt hen af gaden. Og nogle gange er det den udvendige ding/Dong vi hører istedet for vor iPad / iPhone ( ikke smart)
Billedkvalitet er nogenlunde, men ikke voldsom skarp. Det tager i bedste fald 3-6 sekunder fra gæsten aktiverer dørtrykket, til man har forbindelse, forudsat man sidder klar med aktiv iPad. Det kan føles som lang tid.
Iphonen render min kone rundt med, og hun får somme tider døropkald nede i Brugsen, hvis jeg ikke er hjemme, eller ikke har hørt ipaden herhjemme. Så den funktion virker, men dog ikke altid helt efter hensigten.
Der er ikke nogen justeringsmuligheder for lydregulering af meget høj udendørslyd, og  gentagelse af ikke særlig højt lydopkald i iPad. Det kunne jeg godt have brug for.
Somme tider virker den helt død, men det kan skyldes at iPad er slukket, eller gået i dvale. Jeg savner en ekstern alarm, som altid høres. Har 2 gange haft doorbot inde til opladning fra computer. Det fungerer fint, men burde ikke være nødvendig ifølge medfølgende vejledning, da opladning skulle holde et år.
Jeg synes det har været spændende, men for dyrt at teste denne, så.....!!!
Husk at det kommer told og ups transport oven i prisen, hvis du køber på nettet fra US.