Avatar billede hudsonium Mester
14. januar 2013 - 12:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mindre programvinduer (ændret opløsning?)

Hejsa

Jeg har en lille barebone PC (Zotac ZBOX) med et Intel Graphics Media Accelerator 3150-grafikkort, og benytter en Samsung SyncMaster B2240-LCD-monitor (21.5" - 1920 x 1080 opløsning)

Der er installeret Windows XP på PCen.

Det ser ud til, at grafikkortet kører med 1280 x 720 pixel som den maksimale opløsning, og det er denne indstilling systemet er sat til.

Mit problem er at jeg synes de programmer jeg har åbne, fylder det hele - kan man ikke justere skærmbilledet således at åbne programmer (hvis størrelse ellers ikke kan justeres ved f.eks. zoom) fylder lidt mindre af skærmen.

Jeg er ikke ude efter bedre opløsning, det får jeg ikke, men kan man gøre det hele lidt mindre - det skulle da være muligt, eller?

Mvh Anders
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2013 - 14:09 #1
Prøv at lege med det her:

Højreklik et tomt sted på skrivebordet > Indstillinger > Avanceret > Generelt > DPI-indstillinger > Brugerdefineret indstilling > Træk i skyderen.
Avatar billede hudsonium Mester
18. januar 2013 - 12:06 #2
Tak for forslaget, det virkede ikke rigtig, kun skriftstørrelsen blev mindre - ikke den java-baserede softwareclient som jeg egentlig ville formindske. Den fylder jo 2/3 af skærmen og det behøvede den ikke.

Er der forslag på en løsning på dét, så hører jeg gerne om det..

På forhånd tak
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2013 - 13:07 #3
Kig på linket herunder. De giver langhårede opskrifter på, hvordan man på nogle computere kan få adgang til flere opløsninger:

http://software.intel.com/en-us/articles/custom-resolutions-on-intel-graphics/

Og her en Google-søgning, som måske kan hjælpe dig på vej. Hvis ikke du kan ændre størrelsen på din softwareclient, er en større skærmopløsning nok det bedste bud på en løsning.

http://www.google.com/search?q=Intel+Graphics+Media+Accelerator+3150&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da:IE-ContextMenu&ie=&oe=#q=Intel+Graphics+Media+Accelerator+3150+custom+resolution&hl=da&safe=off&tbo=d&rls=com.microsoft:da:IE-ContextMenu&ei=fjn5UNmmC8Tcsgb6v4HYAw&start=10&sa=N&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41248874,d.Yms&fp=740d2fb5610a2b67&biw=1272&bih=815

Men, pas på, fiflerier i registreringsdatabasen kan lægge din computer død, hvis du gør noget forkert.
Avatar billede hudsonium Mester
18. februar 2013 - 09:02 #4
Hej

Tak for alle jeres forslag, jeg kan sgu ikke få det til at virke, og så vigtigt er det heller ikke - så jeg giver op og lukker spørgsmålet.

Men som sagt - tak for jeres forsøg på at hjælpe, det er meget værdsat.

Mvh Anders