Avatar billede Troelstrup Nybegynder
16. januar 2013 - 10:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB mister forbindelse!

Hej

Min HP Pavillion Elite 9163sc driller.

Jeg har koblet trådløs Logitech mus og tastatur via Unifying, hvilket har kørt upåklageligt, men nu vil den pludselig ikke. Det er dog skiftende og det er det mærkelige:
den virker som regel når maskinen starter, nogen gange ikke, men efter nogen tid - og det kan variere meget, falder forbindelse ud, og der er ingen kontakt - og det er ikke andet at gøre end at genstarte. Har prøvet alt muligt - men problemet vender hele tiden tilbage.

Jeg har i går gendannet 100% men problemet er der stadig.

Bonusinfo:
Jeg skiftede strømforsyning fra 300 til 430 W for et par mdr siden. dengang var der 5V som der skal være. jeg kan prøve at måle igen.
Kører windows 7.
Problemet er det samme i alle USB porte
Avatar billede Blandy Praktikant
16. januar 2013 - 11:44 #1
tjek om der er bios update. Kan være der er en usb fix.
Avatar billede tiger_dk Mester
16. januar 2013 - 14:37 #2
her er noget http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00820197&tmp_task=solveCategory&cc=dk&dlc=da&lc=en&product=3665467 det er godtnok forbeholdt Vista, men det er HP Pavillion Elite 9163sc den henviser til !
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2013 - 16:57 #3
Hej og velkommen til.
Prøv at gå i din enhedshåndtering og find usb controlleren og åbn den.
Her finder du alle usb rodhub og vælger egenskaber-strømstyring i disse. Tjek her om Windows må slukke for strømmen for enheden.
Er der tjektegn så fjern dem.
Avatar billede Troelstrup Nybegynder
24. januar 2013 - 10:04 #4
Hej

har prøvet de forskellige forslag - og mere til - uden held.
MEN problemet er et helt andet, har jeg opdaget.
Det er ikke USB forbindelsen der er problemet - og der er ingen fejl i enhedshåndteringen.
Nej, i stedet er det hele PC der går i baglås: dvs. et vilkårligt sted under efter opstart fryser ALT. ikke blå skærm eller lign. blot FRYS. hvilket opleves som manglende USB, da hverken mus eller tastatur så reagerer.

Tænkte mine RAM ikke fik strøm nok eller var defekte. Har kørt en MemTest86 på mine 4GB RAM -- uden errors.

Hvad pokker er det så?

Hvis bundkortet er røget, ville jeg jo slet ikke kunne komme ind - og det har jeg jo været flere gange.......
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 12:10 #5
Kunne være et program der søger efter opdateringer der ikke virker.
Eller en af programmerne der starter med Windows.
Prøv at kigge i din logbog og fortæl om der er fejl at spore her?
Avatar billede Troelstrup Nybegynder
24. januar 2013 - 14:01 #6
Hej XP pro

som sagt er PCen lige renset - recovery - til den oprindelige vista Home premium - så der er ikke andre programmer en HP's i øjeblikket. Jeg vil prøve at tjekke loggen.
Der er jo først når vista virker med SP1 at jeg kan opdatere til Win7 som før break-down.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 18:21 #7
Tror jeg havde tjekket om harddisken havde fejl.
Man kan gøre det med HDTune.
Har du Hirens boot cd. Der skulle den vist ligge på.
Men ellers kan den hentes her:
http://www.hdtune.com/
Avatar billede Troelstrup Nybegynder
09. april 2013 - 17:06 #8
Hej
Kyler PCen ud - kan ikke få det op og køre.
Men tak for indlæggene!
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2013 - 18:17 #9
Velbekomme.