Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
16. januar 2013 - 23:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lav link, men med skjult adresse

Hejsa

Hvordan foreslår eksperterne at jeg laver en side med nogle link til en download fil hvor den besøgende ikke kan se hvor filen hentes? (altså selve adressen til linket)

Altså lave et [hent fil] link, hvor adresssen ikke afsløres ved at kikke ned i venstre hjørne eller ved at vise "vis kilde"
Avatar billede bjss Nybegynder
17. januar 2013 - 00:05 #1
Du kan ikke skjule adressen på hvor filen hentes fra.

Men du kan lægge det op på f.eks gratisupload.dk eller uploadmb.com

mvh.
Bastian
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
17. januar 2013 - 00:12 #2
hejsa

problemet er at jeg skal give et exportlink til en som dagligt skal hente denne fil som genereres af en side med dette link.

OG i dette link står mine adgangskoder til selve systemet, ellers vil den ikke generere filen.

Det er en exportfil fra en dandomain shop som laves via et link som ser ca. sådan her ud:

http://minbutik.dk/admin/modules/importexport/export_v6.aspx?user=mitbrugernavn&password=mitpassword&exportid=62&langid=26

Du kan jo meget hurtigt se hvor mine koder til min admin ligger ik :-)

DET må man selvfølgelig ikke kunne.

Jeg har forsøgt med www.kortlink.dk, og det virker umiddelbart, men når man så når adressen, så står denne i adresselinien :-(
Avatar billede bjss Nybegynder
17. januar 2013 - 00:32 #3
Hmm. Ja det kan jeg godt se. Det var da en underlig måde de har bygget det op. Du kan gøre følgende:

1) Flere bruger med forskellige adgangsniveau.
2) Kryptering af brugernavn og kodeord i URL'en.

Hvad siger DanDomain? Jeg vil da få dem til at løse ovenstående.

Med venlig hilsen
Bastian Jørgensen
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
17. januar 2013 - 08:18 #4
Ja det var en mærkelig/dårlig måde og lave det på.
Det er selvfølgelige meningen af du skal have dit kodeord osv inde i ASPX filen som når man besøger den ikke viser kildekoden.

Men du kan jo lave en ASPX fil som henter den sti så du kun skal skrive : fil.aspx?exportid=62&langid=26

Ville dog også spørge dandomain om hvordan det er meningen du skal bruge den. De har sikkert den bedste løsning.
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
17. januar 2013 - 09:45 #5
Jeg har spurgt Dandomain, og de mener ikke det er noget andre har brug for, jeg kan foreslå det til dres udvikling afdeling, men det tager typisk ÅR inden der sker noget.

ASP filen var en god ide, hvordan kan jeg lettest lave koden i den?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
17. januar 2013 - 11:52 #6
Har du adgang til kildekoden i ASPX filen ?

For så kan du jo bare lave det selv.
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
17. januar 2013 - 13:15 #7
Desværre ikke, jeg har planlagt blot at lave en ny side der kalder asp filen, òg så selvfølgelig ASP filen. kan man ikke bare det tror du?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
17. januar 2013 - 21:12 #8
Hvis det virker så virker det.

Det kan jo være fint nok, ved ikke hvad du skal bruge det til men det lyder ikke som den bedste løsning men nogen gange er det jo lige meget om det er det bedste løsning.

Nu bruger jeg hverken ASP, dandomain eller sådan en shop men hvis du kunne sprøge nogen andre der også bruge sådan en shop på dandomain så kunne det være de kender den bedste løsning.

Hvis det nu er en shop så findes der måske et support forum hvor du kan spørge om det.
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
08. november 2013 - 11:47 #9
Jeg fandt en løsning - tak for dine indput - svar og inkasser point :-)
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
01. september 2014 - 16:05 #10
ingen svarer, så lukker jeg selv