Avatar billede Freepox Praktikant
24. januar 2013 - 15:15 Der er 11 kommentarer

Problemer med Driver til GTX

Hej.

Jeg har igennem længere tid haft en BSOD efter jeg har opdateret fra Windows 7 til Windows 8. Jeg har fundet ud af at fejlene muligvis har noget med mit grafikkort at gøre. Jeg har derfor afinstalleret mit grafikkort drivere osv, men nu står jeg med et problem. Jeg kan ikke installere driverne til mit grafikkort mere med min cd som jeg fik med! De understøtter kun W7/Vista. Jeg downloadede derfor en driver til windows 8:

http://www.nvidia.co.uk/object/win8-win7-winvista-64bit-310.90-whql-driver-uk.html

Da jeg havde installeret den, genstartede jeg min computer som den sagde jeg skulle. Da jeg så starter den op, begynder computeren at blinke med skærmen lige da jeg skulle til at taste min kode ind. Og det blev den så ved med. Jeg var nød til at genstarte den igen, og fik den til at "optimere", og den virker så nu. Men har ingen gtx-driver på. Hvordan skal jeg nu få mit grafikkort til at virke igen?
Jeg har længe overvejet at formatere min harddisk fuldstændig da der ligger en masse gamle filer, men jeg har kun en recovery cd til Windows 7. Og jeg skal bruge Windows 8 til at køre mine 24 gb ram, da W7 Home Premium kun understøtter 16gb.

- Hvad skal jeg gøre for at få mit grafikkort til at køre ordenligt igen?

- Er der en måde jeg kan formatere harddisken på, så den resetter alt, til at der KUN er windows 7 på, som da jeg modtog den? Det vil sige uden alle de der windows.old mapper osv.

(Grunden til at jeg begyndte at geninstallere driverne var bl.a også at da jeg sad og spillede BF3, blev min skærm pludselig helt hvid, og computeren genstartede pludselig, og jeg havde knap nok spillet mere end 30 minutter)

Specifikationer:

OS: Windows 8 64bit
Processer: Intel Core i7 3770k - 4x3.5Ghz
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX670
Ram: 24GB Kingston 1600mhz
Bundkort: Gigabyte Z77-DS3H
Avatar billede Blandy Praktikant
24. januar 2013 - 15:39 #1
Hvis det er en købt færdigbygget, maskine fra en fabrikant, så er der som regel en recobery partition på din hdd som du kan genskabe dit OS, som den var da du købte den.

Men hvordan har du opgraderet til windows 8 den gang? Med en opgraderingspakke eller en komplet windows 8 medie?
Avatar billede Freepox Praktikant
24. januar 2013 - 15:44 #2
Jeg har købt den fra et firma, hvor jeg selv vælger hvad der skal i, og der er en recovery til windows 7 med, men jeg ved ikke om den indeholder hele windows 7.
Jeg har opgraderet til windows 8 via nettet, hvor jeg modtager en kode, og så aktiverer jeg den. Altså uden nogen cd.
Avatar billede Blandy Praktikant
24. januar 2013 - 15:51 #3
Hvis der ligger en recovery del på din hdd vil det være hele windows 7. Har aldrig set andet I hvert fald.
Avatar billede Freepox Praktikant
24. januar 2013 - 15:58 #4
Jeg har en cd med recovery ;)
Jeg har brugt den før, og den lavede en Windows.old fil, hvilket jeg ikke ønsker., da min computer består af 500 gb filer, som jeg ikke skal bruge og egentlig gerne vil af med. Men ved jo ikke om hvis jeg formatere harddisken, om recovery cden har hele windows 7 på sig.
Avatar billede Blandy Praktikant
24. januar 2013 - 16:09 #5
Det er en anden snak. Er ret sikker på at din recovery cd kun virker, hvis du har en fungerende windows du vil rulle tilbage fra. Den kan ikke fjerne alt på hdd da den stadig bruger hdd når den ruller tilbage.

Hvorimod hvis den ligge på bios niveau på en anden partition, kan den fjerne alt. Men hvis det ikke er tilfældet på du skafffe dig en anden windows medie.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 16:31 #6
ofte kan man gøre det her

tag alt strøm fra maskinen og rør en jordbunden radiator
tag grafikkort ud
tag batteriet på bundkortet ud et par minutter eller 5
aflad maskine ved at holde start knappen på kabinet inde i 10-20 sekunder

sæt batteri igen
sæt grafikkort i
start maskinen op

gå i bios og save
hvis du er heldig starter den op

du kan samtid prøve derinde at starte den i den sidst fungerende
tror ikke på den

så er det udelukket
m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 20:13 #7
#5 En recovery cd bør jo kunne virke lige meget hvad det bliver udsat for.
Går din harddisk ned og du skal geninstallere systemet er det fra tom disk.
Har du overvejet at prøve SlimDrivers til at tjekke dine drivere efter i sømmene?
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 20:19 #8
Hvis man vil af med filerne kan man bare wipe disken først.
Det kan du gøre med Killdisk.
Du skal bare lige uske backup af filer du vil passe på før du gør det, da de ikke kan gendannes bagefter.
Herefter hvis du så kører recovery skulle du få pc som da du åbnede den for første gang.
Forstod på dig at du havde en recovery disk i #4 der fungerer.
Avatar billede Freepox Praktikant
01. marts 2013 - 13:57 #9
Den kan godt starte..
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2013 - 15:01 #10
Fungerer den rigtigt eller hvad er status?
Har du gået tilbage til Win 7?
Avatar billede Freepox Praktikant
24. august 2013 - 19:31 #11
Ja, det er løst. Beklager så lang svartid.