Avatar billede ulriklolk Nybegynder
24. januar 2013 - 18:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

har asus en service med upgrade fra win8 til win8 pro

Skal ud og købe en asus bærbar snart. Modellen U38N findes kun som windows 8 - skal bruge windows 8 pro. Har asus bærbare et setup, hvor man kan betale hos dem (og få det billigere) - eller skal jeg købe en upgrade licens til 449 kr. med?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 19:04 #1
Du kan da få en opgrade til 229 kr hos Microsoft. Men har du set win8 ? Rigtig mange som har opgraderet fra win7 til win8 har fortrudt. Og personligt mener jeg win8 er en dårlig udgave af win7.
Hvad med at købe en Pc med win7 ? Hvis du vil have win8 pro kan du jo bare opgradere fra den, og så gemme recovery DVDén til win7.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 19:16 #2
Windows 7 pro, mente jeg.
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
24. januar 2013 - 20:26 #3
Jeg ved godt den er smidt i kategorien win7 - selvom det er et win8 spørgsmål - men jeg kan ikke finde en win8 kategori.
Maskinen kommer med win8, men skal arbejde med win8 pro. Der koster en opgradering 449 kr i shop. Men problemet er jf. diverse MS sider er at der kan man risikere at blive smidt ud af maskinspeciffike afdelinger af windows app-store. Så derfor kunne det være rart at høre for folk med en asus win8 om de på deres maskine har en asus-store, hvor de mod betaling kan opgradere til win8 pro.
Enig win8 kunne være bedre, men u38n er en touch-maskine, hvorved det jo nok hjælper på det - jeg tror også en del er et vane spørgsmål
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 21:07 #4
Den som redigerer Eksperten er er kendt for sin sløvhed, så det er alt for tidlig for ham at finde ud af at lave en windows 8 kategori.

En touch maskine, ja det er jo noget andet. Det er vel egenlig det win8 er lavet til. Men havd med denne her http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/buy
Desuden er der i win8, under kontrol panel en mulighed for at opgradere - formodenlig til dyre penge.http://billedeupload.dk/?v=l3R1Q.png
Jeg kører selv win8 pro, fordi jeg kun havde XP. Og 229 Kr. er Ok.
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
25. januar 2013 - 16:18 #5
nope den virker ikke til win8 - det er asusfolket med en win8 vi skal have til at svare. opgradere virker normalt ikke i DK. Har selv en win8 pro i forvejen.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2013 - 16:47 #6
Virker ikke? Jeg har selv opgraderet fra XP til windows8 pro helt uden problemer.
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
26. januar 2013 - 19:23 #7
Ja fra winxp til win8pro virker fint, da det jo er et tilbud for at få folk til at vælge win8. fra win8 til win8 pro virker ikke, da er folk jo allerede i fælden og man skal til at arbejde buiness, og så skal der betales. Forsøger man på en win8 får man fejl.
Har testet det nu og asus har ingen speciel løsning, men standard løsningen via Windows virker til 449 kr - som den også koster i butikken. Og det giver ikke problemer med at Asus Apps forsvinder