Avatar billede Gravlund Nybegynder
24. januar 2013 - 20:40 Der er 3 kommentarer

Fysik opgave

Jeg skal bruge noget hjælp til at løse denne opgave

vi ser på et fly, der flyver i 8km højde. lufttrykket i denne højde er 36,6kPa. af hensyn til passagerende er trykket i flykabinen ca. 100 kPa

a. beregn størrelsen af den resulterende trykkraft på en flydør hvis arealet er 1,5

b. forklar, hvorfor flydøren skal være konstrueret, så den åbner indad
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2013 - 20:53 #1
B) trykket er større indenfor, så dør vil blive trykket ud hvis muligt.
Avatar billede Gravlund Nybegynder
24. januar 2013 - 21:17 #2
det er ikke så meget B opgaven jeg har brug for hjælp til. det er mere udregning jeg skal bruge hjælp til.
men mange tak for dit første udkast til b dellen...
Avatar billede swiatecki Novice
24. januar 2013 - 22:55 #3