Avatar billede RazzP Mester
29. januar 2013 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mono lyd i video

Hej,

Jeg har været ved at spille nogle gamle video bånd over til PC. Det kamera jeg benyttede havde kun en lyd udgang, hvilket gjorde jeg skulle vælge mellem enten højre eller venstre højtaler. Jeg tænkte det kunne gøre lige meget for jeg kunne jo bare kopiere lyden også ligge det til at spille i den modsatte højtaler bagefter.

Men det er så her problemet opstår. Jeg kan ikke rigtig få det til at virke, ved heller ikke rigtig om det kan lade sig gøre?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg benytter mig af Adobe Premiere Pro 5.0.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 17:59 #1
Kender ikke progammet, men det du skulle have brugt til lyden var det ikke dette?
http://i01.i.aliimg.com/img/pb/176/478/521/521478176_387.jpg
Avatar billede RazzP Mester
29. januar 2013 - 18:02 #2
Jo kunne godt se sådan ud, men har ikke mulighed for at lave dem om, så må benytte det materiale jeg har.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 18:20 #3
Er dette løsningen?
http://www.youtube.com/watch?v=j488azsAzyQ
Er ikke helt klar over om dette er det samme program som du bruger?
Avatar billede milter Ekspert
29. januar 2013 - 18:23 #4
Når du renderer den overspillede video til et digitalt medie, burde du et sted i processen kunne vælge, om den færdige lyd skal være et- eller tospors mono eller stereo.
Avatar billede RazzP Mester
29. januar 2013 - 19:56 #5
Mange tak for begge svar. Det var lige det jeg søgte, og hvad det hed, så jeg kunne søge videre på det. I kan smide det som et svar hvis i gerne vil have point for det.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 20:01 #6
svar