Avatar billede larssk Nybegynder
31. januar 2013 - 13:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Langsomt wifi på iphone/pad/pod

Hej alle,

For en god uges tid siden opdagede jeg at downloadhastigheden på familiens i-enheder pludselig var ca. halveret. Vi har 15/15mbit fiber og pt henter den kun med mellem 6-8mbit. Til gengælde uploader den helt normalt.

Ovenstående gælder for både Iphone 4s og 5 samt en ipad og en ipod.

Jeg har prøvet at genstarte router og enheder hvilket ikke gør en forskel.

Det skal lige siges at på en alm. pc er der ingen problemer. Hverken trådløst eller med kabel.

Er det nogen der har oplevet det samme? Eller nogen der kender en løsning?

Lars
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2013 - 14:18 #1
Lyder mærkeligt når den trådløse del til pc kører ok??
Har du tjekket i router setup om der skulle være begrænsninger på de enheder der kan ses der?
En reset burde dog have nulstillet til factory default synes jeg??
Avatar billede larssk Nybegynder
31. januar 2013 - 14:54 #2
Hej,

Ja, meget mystisk. Har ikke nogen begrænsninger i routeren ifht hvilke enheder der kan ses.
Har lige prøvet at tilføje min tlf MAC adresse og det gave samme resultat altså download med ca halv hastighed.

Er der nogen der kender til om der skulle være sket eller andet med I-enhederne når nu det er allesammen der er problemer med? Skal lige siges at problemet også var der før apples den nyeste softwareopdatering.
Avatar billede Blandy Praktikant
31. januar 2013 - 16:01 #3
kunne også have noget at gøre med kvaliteten af wifi kortet I idevices I forhold til på pc'ere. Kunne næsten forestille mig, at lige meget hvad for en apple telefon, ipod I pad så ville det være det samme. Bare ikke hvis det er en MacBook f.eks.
Avatar billede larssk Nybegynder
31. januar 2013 - 16:09 #4
Tja, måske. Det har dog for en god uges tid siden ikke været noget problem. Der har i-dimserne downloadet med samme hastighed som pc'en.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2013 - 16:17 #5
Du har måske så ikke ventet længe nok når du genstartede din router?
Avatar billede larssk Nybegynder
02. februar 2013 - 21:02 #6
Tak for svar. Har prøvet at have min router slukket et stykke tid men uden at det løste problemet.

Kan det være fordi jeg har i alt 4 i-enheder, 2 pc'er og en PS3 på samme router? Den er trods alt en 6-7 år gammel.

Tænker at jeg vil købe en ny router. Mine forældre vil blive glade for at arve min nuværende :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2013 - 09:14 #7
Jeg kan ikke bekræfte at det skulle kunne hjælpe.
Har du forsøgt kun at køre på de enheder som er langsomme?
Ændrer det på hastigheden?
Avatar billede larssk Nybegynder
03. februar 2013 - 09:21 #8
Ja prøvede at tilføje min tlf MAC i routeren og dermed blokere resten. Men igen uden resultat.

Havde så min tlf sat til en kammarats netværk i går og der downloade den helt normalt. Så tror efterhånden jeg har indkredset problemet til at routeren er for gammel.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2013 - 09:28 #9
Ja det kan godt være den ikke kan håndtere den måde som disse enheder kommunikerer på, som en ny kan.
Avatar billede larssk Nybegynder
05. februar 2013 - 17:28 #10
Så har jeg fået en ny router og netop sat den til. Og vupti så var problemet løst... Så summa summarum så var det den gamle router der ikke kunne håndtere så mange enheder på samme tid.

Tak for alle kommentarerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2013 - 17:49 #11
Velbekomme
Avatar billede larssk Nybegynder
15. februar 2013 - 11:03 #12
svar
Avatar billede neontetra Nybegynder
30. juni 2014 - 08:31 #13
Så hvis du har internetforbindelse hastighed problem med din trådløse forsøge med følgende trin,
1..) Nulstil den trådløse router ved hjælp af afbryderknappen på det, eller ved at frakoble den og tilslutte den igen
2.). Placer den trådløse router i en ideel beliggenhed. Jo højere den er, jo bedre, men ikke sætte det i nærheden af ​​metalgenstande.
3.). Få så tæt som muligt på routeren med den enhed, du forsøger at oprette forbindelse.
4.). Hold routeren og forbinder enheden væk fra andre elektronik. Du bør især holde sig væk fra telefoner, fax-maskiner og mikrobølgeovn. osv.
5..) Juster Wifi antenne, hvis det har en.
6.). Skift routerens kanal, især hvis andre trådløse routere er i nærheden.
Efter disse skridt vil give dig en stabil internetforbindelse og også øget hastighed i forbindelse. Du kan tjekke din internet hastighed fra http://www.scanmyspeed.com/ før og efter at have fulgt disse trin.